مواد لازم: برنج: یک پیمانه ، نمک و فلفل سیاه و قرمز: به مقدار لازم، فلفل دلمه‌ای سبز، زرد و قرمز: از هر کدام 2 عدد، روغن مایع مخصوص سرخ کردن: به مقدار لازم، پیاز نگینی خرد‌ شده: 2 عدد، گوشت چرخ کرده: 400 گرم، رب گوجه‌فرنگی: یک‌چهارم پیمانه، گوجه‌فرنگی پوست گرفته و رنده شده: 2 عدد، زعفران: یک قاشق سوپخوری، سبزی: 150 گرم
کد خبر: ۸۳۵۸۳۳
طرز تهیه دلمه فلفل رنگی

طرز تهیه: در قابلمه‌ای مناسب، مقداری آب ریخته، روی حرارت زیاد قرار دهید. پس از جوش آمدن، برنج را داخل قابلمه‌ حاوی آب جوش بریزید تا نیم‌پز شود، سپس آبکش کنید.

از قسمت پایین سر فلفل دلمه‌ای، دور تا دور آنها را با چاقو بریده و کنار بگذارید. سفیدی و دانه داخل آنها را بیرون آورده، کمی نمک داخل آن پاشیده و آنها را در تابه‌ای حاوی روغن تفت دهید و کنار بگذارید.

در تابه‌ای مناسب، پیاز را در کمی روغن تفت داده تا طلایی رنگ شود؛ سپس گوشت را به آن اضافه کرده، تفت داده تا آب آن کشیده شود. در تابه‌ای دیگر حاوی یک قاشق سوپ‌خوری روغن، نیمی از رب گوجه‌فرنگی را ریخته و تفت دهید تا تغییر رنگ دهد و خوشرنگ شود، سپس به گوشت اضافه کنید.

گوجه‌فرنگی‌ها را به مواد بالا افزوده و تفت دهید تا مقداری از آب آنها کشیده شود.

زعفران، نمک و فلفل سیاه و قرمز را نیز به مواد بالا افزوده، مخلوط کرده و از روی حرارت بردارید. پس از آن، سبزی و برنج را اضافه و کاملا مخلوط کنید. داخل فلفل دلمه‌ای‌ها را با مایه آماده‌شده پُر کرده (اما خیلی داخل آنها را پر نکنید تا پس از پخت، باعث پاره شدن فلفل دلمه‌ای‌ها نشود)، سپس درِ آنها را بگذارید.

در قابلمه‌ای مناسب، بقیه رب گوجه‌فرنگی را در کمی روغن تفت داده، چهار پیمانه آب و کمی نمک و فلفل به آن اضافه کرده، آنگاه دلمه‌ها را در آن چیده و درِ ظرف را بگذارید تا به مدت یک ساعت بپزد. پس از این مدت، در ظرف مورد نظر بچینید و میل کنید.

چاردیواری - ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها