رئیس انجمن علمی سردرد هشدار داد:

عوارض تزریق بوتاکس برای درمان سردردها

رئیس انجمن علمی سردرد ایران، نسبت به روش جدید تزریق بوتاکس در درمان سردردهای مزمن میگرنی هشدار داد.
کد خبر: ۸۳۱۸۴۷
عوارض تزریق بوتاکس برای درمان سردردها

دکتر منصوره تقاء گفت: متاسفانه گاهی این تزریق ها برای سردردهای دیگر که تاثیر ندارد هم استفاده می شود یا روش های تزریقی که استاندارد نیستند تجویز می شود که تنها صرف هزینه است و البته گاهی هم عوارض دارد.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه طی سال های اخیر درمان سردرد بیشتر معطوف به داروهای خوراکی بوده است، افزود: اما گاهی در مورد میگرن مزمن که دفعات سردرد زیاد است یا یک نوع سردرد به اسم سردرد خوشه ای که سردردهای بسیار شدید هستند و ممکن است در روز چندین مرتبه اتفاق بیافتند، در بعضی مواقع مقاوم به درمان خوراکی می شوند.

تقاء گفت: برخی انواع دیگر نیز تنها با کمک داروهای خوراکی قابل کنترل و درمان نیستند. در این میان از روش های تزریقی و روش های غیر دارویی دیگر بهره گرفته می شود.

وی افزود: طبق تاییدیه انجمن غذا و داروی امریکا تزریق بوتاکس فقط در مورد سردردهای میگرنی مزمن بکار می رود. در میگرن مزمن حداقل ۳ ماه پشت سر هم و هر ماه بیش از ۱۵ روز سردرد وجود دارد به گونه ای که بیمار حداقل ۸ روز آن را درد شدید داشته باشد.

رئیس انجمن علمی سردرد ایران با تاکید بر اینکه نحوه تزریق هم پروتکل خاصی دارد و در چهارمین کنگره سردرد آموزش های لازم در قالب یک کارگاه ارائه می شود، گفت: چهارمین کنگره بین المللی سردرد از ۲۵ تا ۲۷ شهریور ماه جاری در هتل المپیک تهران برگزار می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها