رییس بیمارستان مدینه منوره گفت: بیشترین علت مراجعه زائران به مراکز درمانی مشکلات قلبی عروقی، گوارشی و بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی است.
کد خبر: ۸۳۱۵۸۲
توصیه‌های پزشکی برای شایع‌ترین بیماری‌های حج

به گزارش ایسنا، دکتر طاهر درودی رئیس بیمارستان مدینه منوره در حج امسال، به زائران برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج در زمان حج توصیه کرد: به منظور جلوگیری از بیماری‌ها، به‌ویژه از نوع تنفسی، زائران زمانی که از مسجدالحرام، مسجدالنبی(ص)، بازار و دیگر اماکن عمومی به هتل باز می‌گردند،حتماً به مدت 30 ثانیه دست‌های خود را با محلول و یا صابون شست‌وشو دهند، بویژه قبل از صرف غذا.

وی افزود: با توجه به گرمای هوا و تعریق بالا، زائران حتماً به میزان کافی مایعات مصرف کنند تا دچار مشکلاتی از جمله گرمازدگی نشوند. در میان مایعات نیز مصرف آب، آن هم به میزان حداقل روزانه یک‌ونیم لیتر توصیه می‌شود و توجه داشته باشند استفاده از نوشابه و چای را به عنوان جایگزینی برای نوشیدن آب قرار ندهند.

رئیس بیمارستان مدینه منوره گفت: زائران بعد از زیارت حرمین شریفین و زیارت دوره‌ها زمانی که به هتل بازمی‌گردند، معمولاً تعریق کرده و آماده ابتلا به سرماخوردگی هستند، از این‌رو به آن‌ها توصیه می‌شود از قرار گرفتن در معرض باد مستقیم کولر و دستگاه‌های خنک‌کننده و همچنین نوشیدن آب سرد جداً خودداری کنند.

درودی افزود: با توجه به تنوع برنامه غذایی در حج، زائران رژیم غذایی مناسب را رعایت و از پرخوری پرهیز کنند و برای دریافت ویتامین‌ها حتما میوه‌ای که برای آن‌ها در نظر گرفته شده مصرف کنند.

وی اظهار کرد: به دلیل این‌که خوردن میوه بعد از صرف غذا موجب مشکلات گوارشی برای زائران می‌شود، زائران عزیز قبل از وعده‌های غذایی میوه میل کنند.

رییس بیمارستان مدینه منوره در حج 94 درباره پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های تنفسی گفت: زائران برای خواندن نماز در مسجدالحرام و مسجدالنبی(ص) از سجاده شخصی استفاده کنند و در صورتی که دچار علائم بیماری‌های تنفسی شدند حتماً از ماسک استفاده کرده و از دست دادن با دیگر زائران و هم اتاقی‌ها خودداری کنند و در صورت تداوم و تشدید علائم بیماری بعد از 24 ساعت حتماً به پزشک مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها