مواد اولیه: ورقه لازانیا 1 بسته، ریحان خشک 1.2قاشق چای خوری، پنیر پیتزا به میزان لازم، آویشن خشک شده 1 و 1.2 چایخوری، سیر دو حبه خرد شده، نمک و فلفل هرکدام 1.4 چای خوری، قارچ1.2 پیمانه خرد شده، گوشت چرخ کرده حدودا ٣٤٠ گرم، پیاز ١ عدد خرد شده، سس گوجه فرنگی یک قوطی.
کد خبر: ۸۳۰۳۵۴

طرز تهیه مافین لازانیا

طرز تهیه:

فر را از قبل روی حرارت ٣٧٥ درجه فارنهایت یا حدودا ١٩٠ درجه سانتیگراد روشن کنید.

سینی مافین ١٢ تایی را حسابی چرب کنید.

در ماهیتابه بزرگی گوشت، پیاز، قارچ، نمک و فلفل را روی حرارت بالا خوب تفت داده و گوشت چرخ کرده را سعی کنید از هم جدا کنید و آنقدر تفت دهید که رنگ آن قهوه ای شود. سیر را افزوده و ٣٠ ثانیه تا ١ دقیقه دیگه تفت دهید تا عطر اون بلند شه سپس سس گوجه فرنگی،یک قاشق چایخوری آویشن و پرک فلفل قرمز را افزوده و خوب هم زنید تا مخلوط شود.

دوباره مزه کنید و اگر نیاز بود نمک و فلفل آن را تنظیم کنید. مخلوط سس را به جوش آورده وسپس حرارت را کم کرده و حدود ١٠ دقیقه دیگه بگذارید به آرامی پخت کند.

در یک کاسه معمولی پنیر پیتزا، بقیه آویشن، ریحان و نوک انگشت نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید.

داخل مافین کاپ های سینی یک لایه لازانیا چیده و روی آن ها را نصفی هر یک از مواد فوق را به ترتیب پنیر پیتزا.

مخلوط سس گوجه را یک دست پخش کنید و این عمل را یک بار دیگه با بقیه لازانیاها و پنیر و سس تکرار کنید. در آخر سینی را داخل فر به مدت ١٠ دقیقه بگذارید تا پخته ویا تا حدی که پنیر ها آب شده و حبابی شده.

بعد از پخت از فر خارج کرده و بگذارید تا کمی خنک شود . میتونید اگر دوست داشتید روش را با ریحان تزیین کنید و سرو کنید .(سوران)

بیشتر بخوانید: طرز تهیه پیراشکی گوشت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها