روایتی از افرادی که توانایی خارق‌العاده دارند;

غیـرعـادی‌تریـن انسان‌های جهان

فیلم‌های سینمایی و رمان‌های علمی ـ تخیلی پر است از انسان‌هایی که معمولی نیستند و با توانایی‌های عجیب و غریبشان قهرمان‌های زندگی ما به حساب می‌آیند. با این حال، نه در فیلم که در زندگی روزمره ما هم انسان‌هایی با توانایی‌های خارق‌العاده هستند که می‌توانند کارهایی فوق‌العاده انجام بدهند.
کد خبر: ۸۲۹۱۹۷
غیـرعـادی‌تریـن انسان‌های جهان

سایت ODDEE به سراغ 10 نفر از این افراد رفته که نه در رمان و فیلم، بلکه همین بیخ گوش ما زندگی می‌کنند. افرادی که به طور طبیعی با قدرت خدادادی دارای توانایی‌های بسیار شگفتی هستند؛ از توانایی‌های ذهنی شگفت گرفته تا توانایی‌های جسمی عجیب و غریب.

اولین نفری که می‌خواهیم از او یاد کنیم یک مرد بریتانیایی است که توانایی ذهنی و مغزی خارق‌العاده‌ای دارد. یکی از توانایی‌های خارق‌العاده او در حوزه ریاضیات است. او توانسته عدد پی را با 22 هزار و 514 رقم اعشاری، ظرف مدت پنج ساعت حفظ و بازگویی کند. همچنین این مرد انگلیسی توانسته 11 زبان زنده دنیا را یاد بگیرد و یادگیری برخی از این زبان‌ها برای او فقط یک هفته طول کشیده است. او حتی زبانی به نام مانتی هم برای خودش اختراع کرده است. البته در کنار این فرد باید از حافظان خردسال ایرانی و عرب قرآن هم یاد کنیم که با حفظ آیات کلام‌الله به عنوان افراد خارق‌العاده ذهنی مطرح شدند.

اما بشنوید از پسری که نه با چشم‌ها که با گوش‌هایش می‌بیند. بن آندروودتات سه ساله بوده که به خاطر سرطان هر دو چشمش را از دست داد، اما بدون عصای سفید نابینایان یا سگ راهنما او می‌تواند جای اشیا را تشخیص دهد و حتی به بازی‌هایی چون دوچرخه‌سواری و بسکتبال بپردازد. این امکان برای او از طریق داشتن قابلیت شناسایی جای اشیا از طریق اکو به دست آمده که تا پیش از این فقط در برخی حیوانات نظیر دلفین دیده می‌شد.

رابربوی، دیگر فردی است که قدرت خارق العاده دارد. او می‌تواند دستان خود را از پشت گره بزند و در حالی که چهارزانو نشسته، هر دست را به پای مخالف خود برساند. از این رو به او عنوان منعطف‌ترین مرد زنده در جهان را داده‌اند و همچنین معروف‌ترین بندباز در جهان. او در لابه‌لای بسیاری از مسابقات ورزشی مهم جهان، برنامه اجرا می‌کند و در برنامه‌های مختلف تلویزیونی هم حاضر شده است.

دیگر فردی که از او به عنوان دارنده یک قدرت خارق‌العاده یاد می‌کنیم مرد همه‌چیزخوار است. این مرد که از دوران کودکی این ویژگی را با خود به همراه دارد در وعده‌های غذایی خود انواع و اقسام مواد غیرمعمول مثل آهن، شیشه و لاستیک را می‌خورد. برخی موادی هم که این مرد به عنوان غذا می‌خورد موادی است که مسموم‌کننده به شمار می‌آید. جالب است بدانید این مرد ممکن است به عنوان نوشیدنی هم از نفت استفاده کند. عجیب‌ترین چیزهایی که به دست این مرد خورده شده، دوچرخه، تلویزیون و قطعاتی از یک هواپیما بوده است. جالب‌تر و عجیب‌تر از همه این است که این فرد هیچ گاه به خاطر این رژیم غذایی عجیب و غریب خود بیمار نشده است.

حالا باید از فرد دیگری یاد کنیم که قدرت فوق‌العاده دارد. یک مرد مالزیایی به نام گیگی با استفاده از تعالیم ذهنی هندی توانسته نیروی خود را روی بخش‌های مختلف بدنش متمرکز کند و با تکیه بر همین توانایی هم توانسته در جشنی که به مناسبت پنجاهمین سالگرد استقلال کشورش بوده، یک قطار به وزن 300 تن را به میزان سه متر جابه‌جا کند. شگفتی این جابه‌جایی به این خاطر بوده که آقای گیگی این کار را با دندان خود انجام داده است.

دیگر فردی که در این فهرست باید از او یاد کنیم، مرد آهنربایی نام دارد. مرد آهنربایی پس از این‌که در روزنامه خوانده یک خانواده ویتنامی خاصیت جذب وسایل آهنی به پوست بدن خود را دارند، با چند شیء آهنی این موضوع را روی بدن خود هم امتحان کرد و با کمال تعجب دید که او نیز چنین خاصیتی دارد. این مرد 70 ساله ابدا از چنین وضعیتی ناراحت نیست و حتی نمایش‌هایی هم برای مردم اجرا می‌کند. در کشور ما هم گزارش‌هایی از وجود چنین خاصیتی در برخی افراد ازجمله کودکان در سال‌های اخیر وجود دارد.

حالا باید از فرد دیگری برای این فهرست یاد کنیم. مرد 64 ساله تایلندی که نزدیک به 42 سال است نتوانسته چشم بر چشم بگذارد. این اتفاق بعد از آن افتاد که آقای ان گوک در سال 1973 مبتلا به تب شد. جالب است بدانید این موضوع نتوانسته تاثیری بر وضعیت زندگی این پیرمرد تایلندی داشته باشد، چراکه او از نظر وضعیت بدنی کاملا سالم و به کار کشاورزی خود مشغول است. او گفته از وقت‌های اضافه‌ای که در شب‌ها دارد برای محافظت مزرعه‌اش از دزدها و همچنین پرورش ماهی استفاده می‌کند.

به این فهرست باید سه نفر دیگر را اضافه کرد. نخست مردی که به درد حساسیت چندانی ندارد و به آقای تحمل شکنجه معروف شده است؛ دوم مردی که می‌تواند با حیوانات وحشی به طور مسالمت‌آمیز زندگی کند و سوم کسی که چشم‌هایی به گردی و درشتی یک توپ تنیس دارد. با وجود این همه آدم عجیب و غریب، ما و شما باید خوشحال باشیم که آدم‌ معمولی‎های این دنیاییم و داریم یک گوشه نان و پنیرمان را می‌خوریم و زندگی‌مان را می‌کنیم.

مصطفی مسجدی آرانی

جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها