از کاربردهای مختلف بوتاکس درمان چروک‌ها در سنین بالاست و با تزریق آن می‌توان خطوط و چروک‌های افقی ناحیه پیشانی، اطراف چشم و خطوط اخم را بهبود بخشید. یکی دیگر از کاربردهای بوتاکس در درمان تعریق بیش ازحد کف دست است. یکی از کاربران در بیسفون گفته است که می‌خواهد بداند از چه سنی می‌توان برای بوتاکس اقدام کرد.
کد خبر: ۸۲۶۶۰۰
۲۰ تا ۶۵ سالگی؛ بهترین سن برای بوتاکس

دکتر غلامحسین غفارپور در گفت‌وگویی در پاسخ به این سوال گفت: «به دلیل اینکه عضلات صورت در سنین 18 تا 65 سالگی فعال هستند و باعث چین و چروک‌های زودرس ناشی از پرکاری آنها می‌شود، بهترین سن برای تزریق بوتاکس سن 20 تا 65 سالگی است.»


وی همچنین گفت: «معمولا بعد از تزریق بوتاکس دو ساعت طول می‌کشد تا اثر آن شروع شود و بعد از گذشت چند روز این تغییر قابل احساس است و اغلب توصیه می‌شود 2 هفته بعد از تزریق بوتاکس اگر نتیجه حاصله رضایت‌بخش نبود فرد برای اصلاح به پزشک خود مراجعه کند.»


این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه افزود: «البته بیشترین اثردهی بوتاکس برای 4 تا 6 ماه است و بعد از این مدت اثر آن از بین می‌رود و مجددا باید برای تزریق به پزشک متخصص مراجعه کرد.»
به گفته این متخصص پوست و مو کسانی که دچار نارسایی حاد کلیوی یا بیماری‌های عصبی عضلانی هستند یا داروهای ضدانقعاد مثل هپارین و وارفاین و آسپیرین،‌ ویتامینE یا ایبوپروفن، جینکو، جینسینگ و الکل (ginkgo / alcohol / ibuprofen / ginseng ) مصرف می‌کنند نباید بوتاکس تزریق کنند و برای تزریق توکسین بوتولینوم A باید به مدت 2 تا 14 روز از مصرف داروهای بالا خودداری شود.

سلامانه نوشت: غفارپور در نهایت توصیه کرد: «بعد از تزریق بوتاکس نباید محل تزریق را در روز درمان ماساژ داد و تا 4 ساعت بعد از آن هم به صورت دمر نخوابید. در ضمن نباید منطقه تزریق را در همان روز گرم کرد. از گرفتن حمام گرم و ورزش و سونا رفتن و برنزه کردن و مصرف الکل هم باید امتناع شود و پیشنهاد می‌شود پس از بوتاکس از کمپرس یخ مفید استفاده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها