یک متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه آفتاب سوختگی می‌تواند منجر به سرطان پوست شود، گفت: زنان، کودکان و افرادی که پوست سفید دارند باید بیشتر از دیگران خود را از قرار گرفتن در برابر آفتاب ایمن کنند.
کد خبر: ۸۲۴۱۹۰
کدام بیماری‌ها با آفتاب تشدید می‌شوند؟

دکتر سید حسن اعتمادزاده با بیان اینکه رده‌ای از بیماری‌ها ممکن است با قرار گرفتن در معرض نور خورشید تشدید یا ایجاد شوند، گفت: آکنه و اگزما از جمله بیماری‌های پوستی است که با آفتاب و گرما تشدید می‌شوند.

وی افزود: تابش آفتاب به تنهایی می‌تواند مشکلاتی مانند لک آوردن پوست، حساسیت به نور خورشید، کهیر آفتابی و آفتاب سوختگی ایجاد کند. به عنوان مثال افرادی که مدت طولانی با لباس‌های آستین کوتاه رانندگی می‌کنند، ممکن است دچار آفتاب سوختگی شوند که بسیار هم شایع است.

به گزارش ایسنا، این متخصص پوست و مو با تاکید بر اینکه آفتاب سوختگی چه به صورت تاول یا آزردگی پوست ممکن است منجر به سرطان پوست شود، افزود: گرما به عنوان عامل کمکی نیز می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند.

اعتمادزاده تشدید جوش جوانی و اگزما در برابر آفتاب را در تمام افراد به صورت عام دانست و گفت: استفاده از عینک آفتابی، ضد آفتاب و کلاه برای افرادی که در معرض آفتاب قرار دارند به ویژه زنان که زمینه لک‌آوری را دارند، توصیه می‌شود. کودکان نیز پوست حساسی دارند و باید نکات لازم حفاظت در برابر آفتاب رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه سفید پوست‌ها، پوست حساس‌تری دارند در پایان خاطر نشان کرد: افرادی که به طور معمول کمتر در معرض نور خورشید قرار دارند باید زمانی که به مسافرت می‌روند و بیشتر از همیشه زیر آفتاب قرار دارند، نکات لازم را رعایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها