درمان بیماران آلزایمر با عصاره گل سرخ از ابتدای امسال وارد فاز بالینی شده و اقدام به درمان بیماران آلزایمر به عنوان نمونه های آزمایشی با کپسول گل سرخ کرده است.
کد خبر: ۸۲۰۱۱۴
پیشگیری و درمان بیماران آلزایمر با کپسول گل سرخ در اصفهان

آیا گل سرخ همان گل رز است؟

منظور از گل سرخ همان گل محمدی است و با گل رز فرق دارد، البته پژوهش ما روی گل سرخ محمدی کاشان بوده است، و ممکن است گل سرخ تبریز هم همین اثرات را داشته باشد ولی مطمئن نیستیم.

گل سرخ یا غنچه باز نشده گل سرخ باید در سایه خشک شود اما اینکه چگونه به هنگام خرید متوجه این موضوع شویم از طریق رنگ قرمز مایل به بنفش آن قابل تشخیص است و اگر گل سرخ رنگ پریده باشد، نشانه آن است که در آفتاب خشک شده است.
تمام گل از ‌جمله مادگی سرشاراز ویتامین C و پرچم‌ها و کاسبرگ های آن باید پودر شوند.

مقدار مصرف به اندازه یک قاشق چایخوری در هر 8 ساعت است و باید همرا با غذا میل شود و البته این را هم اضافه کنم که مکانسیم اثر گل سرخ این است که مواد زاید تجمع یافته در بافت عصبی (بتا آمیلویید) را پالایش کرده و مغز را از خطر اختلال عملکرد و در نهایت مرگ و میر سلولی نجات می‌دهد، و حتی موجب تکثیر سلول‌های جدید عصبی در مغز می‌شود.

آیا مصرف گل سرخ تنها برای بیماران آلزایمری اثر درمانی دارد؟

این پژوهش فقط بر روی موارد جدید بیماری که هنوز هیچگونه داروی شیمیایی دریافت نکرده اند، انجام می گیرد، تا بتوانیم تاثیر درمانی را به عصاره گل سرخ نسبت دهیم، البته گروه های شاهد و دارونما نیز داشته ایم.

لذا اینگونه بیماران به طور سرپائی، با تجویز کپسول عصاره گل سرخ که اختصاصا و فقط برای اجرای این پروژه کارآزمائی بالینی بطور محدود در دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ساخته شده است، تحت درمان قرار گرفته اند.

لازم به ذکر است که فعلا همکاران روانپزشک یک دوره 7 ماهه درمانی را برای این بیماران درنظر گرفته اند که تاکنون 4 ماه آن با موفقیت طی شده است.

فاز بالینی این طرح تحقیقاتی به همت بعضی ازهمکاران گروه روانپزشکی در درمانگاه‌های روانپزشکی سالمندان وابسته به دانشکده پزشکی اصفهان، از ابتدای سال جاری شروع شده است.

مصرف پودر گل سرخ برای بیماران آلزایمر پیشرفته نیز توصیه می شود؟

بیماران آلزایمر که بیماری آنها پیشرفته کرده است و دارو مصرف می کنند نیز پودر گل سرخ را به همان صورت هشت ساعت یکبار به مقدار یک قاشق چایخوری مصرف کنند موجب تخفیف درعلایم بیماری آنها خواهد شد نه اینکه بیماری آنها کاملا درمان شود.

این دوره سه هفته درمانی، که در مصاحبه قبلی آمده بود برای فراموشی سالمندی است و در تجربه ما، موارد متعددی که برای این مشکل با ما تماس گرفته اند و از کلافگیِ فراموشی شکایت داشتند با توصیه به استفاده از پودر گل سرخ و مصرف آن پس از سه هفته احساس رضایت کردند و مشکل فراموشی آنها رفع شد.

البته اینگونه افراد برای جلوگیری ازعود فراموشی باید به درمان بطورمستمر ادامه دهند. بیماران آلزایمری که دارو مصرف می کنند لازم نیست داروی خود را قطع کنند بلکه در کنار مصرف این داروها، از پودر گل سرخ نیز می توانند استفاده کنند.

با توجه به اینکه بیماری الزایمر یک بیماری خاموشی است توصیه شما به این افراد چیست؟

پودر گل سرخ به دلیل اثر پیشگیری کننده که دارد توصیه می شود که تمام افراد اعم از سالم و بیمار مصرف کنند زیراکه گل سرخ یک داروی گیاهی است که بیش از هزار سال در طب سنتی بدون هیچ گونه عارضه مهم جانبی مورد استفاده قرار گرفته است و مردم تجربه خوبی در استفاده از آن به عنوان یک ادویه رایج و بدون عارضه، دارند، ما اکنون آن را برای پیشگیری و معالجه بیماری آلزایمر معرفی کرده ایم که تا کنون درمان قاطعی نداشته است.

اکنون این بیماری سلامت حدود 10 درصد سنین بین 65 تا 75 سالگی و 20 درصد سنین بین 75 تا 85 سالگی را در جمعیت کشور تهدید می کند، و در چند ساله اخیر میانگین سن ابتلا به آن کاهش پیدا کرده است .

عقل و منطق حکم می کند، در مقابل این تهدید بزرگ، در استفاده از این داروی گیاهی که تاثیر صد درصدی خود را بر آلزایمر حیوانی به اثبات رسانده و در ده ها مورد تجربه های شخصی تاثیر درمانی خوبی بر فراموشی سالمندی داشته است، زمان را از دست ندهیم و منتظر اعلام نتایج پایان کارآزمایی بالینی که ممکن است حداقل تا یک سال دیگر به طول انجامد، ننشینیم.

برخلاف سایر بیماری‌ها که معمولا همان اول با علایمی مثل درد و تب خودش را نشان می‌دهد، آلزایمر اصطلاحا با چراغ خاموش می‌آید، به طوری که اولین علایم و اختلال آشکار در رفتار، نشانه شروع تحلیل قشرمغز از حدود 10 سال پیش است و لذا مساله پیشگیری برای این بیماری اهمیت فوق العاده دارد.

عوارض مصرف پودر گل سرخ؟

گل سرخ هیچ گونه عارضه یا اثرات جانبی ندارد ولی ممکن است لینت مزاج دهد که این امر مطلوبی است چراکه معمولا افراد مسن دچارعارضه یبوست هستند و آلزایمرعمدتا افراد مسن را دچارمی کند.

با توجه به اینکه یبوست عارضه است که خود یک علت العلل برای برخی دیگر از امراض گوارشی محسوب می شود، پس این اثر لینت دهندگی گل سرخ از این نظر هم به بیماران آلزیمری کمک می کند.

از این اثر گل سرخ، مردم تجربه تاریخی در سلامت دستگاه گوارش دارند. این نکته نیز جالب است که گل سرخ اگر چه خاصیت لینت دهندگی مزاج را دارد ولی اگر با مصرف مقدار بیشتر، ممکن است بجای اسهال، یبوست ایجاد کند. به هرحال اگر اثر لینت دهندگی تبدیل به بروز اسهال شد می توان آنرا به همراه پودر نعناع استفاده کرد.

آیا مصرف گل سرخ به غیر از اثر بهبود و درمان آلزایمر تاثیرات دیگری هم دارد؟

این دارو، حایز سایر اثرات مثبت درمانی مثل تاثیر درمانی بر بیماری افسردگی وهمچنین دارای اثر تقویت کنندگی قدرت جنسی نیز هست و این اثرات قبلا شناخته ومعرفی شده بوده اند.

داروی ممورال . رابطه آن با گل سرخ؟

مورال همان ترکیب کندر و زنجبیل است، و این هر دو ماده، اثر مفید و موثری روی تقویت حافظه دارند ولی با مکانیسم متفاوت با گل سرخ، بگونه ای نمیتوانند جایگزین همدیگر شوند ولی اگر باهم استفاده شوند، مسلما اثرات همدیگر را تقویت می کنند.
ما در این پژوهش ها از احادیث پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) الهام گرفته ایم و از آن جمله این حدیث امام صادق(ع) که فرموده‌اند: «هیچ بند‌ه‌ای خوش بو نباشد، مگر آن که عقلش افزون گردد». لذا استفاده روزانه از عطرهای مطمئن و اصیل ترجیحا عطر گل سرخ محمدی برای تقویت حافظه و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر، موثر خواهد بود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
پروین مرزبان
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
۰
۰
عالیه امیدوارم كه واقعا ااثرپذیرباشه به امید درمان تمام بیماران ممنون
عرفانی
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
۰
۰
بسیار غالیه، انشاالله محققین محترم سلامت و پیروز باشند .
ولی اگه ممكنه قرص گل سرخ را برایم با نحوه مصرفش ارسال فرمائید یا آدرسی لطف كنید تا تهیه نمایم
حسین
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
۰
۰
با سلام با این مشخصه هایی كه گفتید كجا میشه این محصول رو تهیه كرد. چون فرمودید كه گل محمدی كاشان باشه و در سایه خشك شده باشه . با سپاس از زحماتتون.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها