رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در انتظار واردات دارویی خاص نشستن، باوری خطرناک استف هرچند ممکن است عده قلیلی از پزشکان باشند که تعمدی نسخه هایی غیر قابل یافت می نویسند اما باید کیفیت داروی ایرانی آویزه باورمان شود.
کد خبر: ۸۱۸۶۳۳
تجویز تعمدی داروهای نایاب از سوی برخی پزشکان

رسول دیناروند با اشاره به برخی اظهارنظرها در خصوص تغییر تعریف کمبود دارویی گفت: اینکه برخی می‌گویند طبق تعاریف جدیدی که از کمبود دارو شده است به هر دارویی که در دسترس نباشد دیگر نمی توان قید «کمبود» افزود؛ مورد نظر ما نیست بلکه در یک تفسیر عام می توان بیان کرد هر دارویی که پزشک بنویسد و در دسترس نباشد کمبود دارویی به حساب می آید.

وی افزود: اما هنر ما در این است که هم پزشکان و هم بیماران را به درستی و بگونه ای توجیه کنیم که یقین حاصل کنند این کمبود دارویی قابل رفع است و به سلامتی ایشان آسیبی وارد نخواهد آورد.

دیناروند با اشاره به اینکه کمبود برخی داروها، به هر دلیلی و در هر جای دنیا ممکن است اتفاق بیافتد و امری طبیعی است، اظهار داشت: مسئله مهم این است که قطعا برای آنها جایگزین وجود دارد مهم این است که بتوانیم استدلال منطقی داشته باشیم و این موضوع را که داروی داخلی دارای گواهی تائید سازمان غذا و داروی داروی کشور و مورد وثوق بسیاری از پزشکان مبرز است و از پس نیازهای درمانی آنها بر می آید را آویزه باور متقاضیان بکنیم.

رئیس سازمان غذا و دارو به انتظار واردات فلان داروی برند نشستن را باوری بسیار خطرناک عنوان و تصریح کرد: مدیریت صحیح دارویی این است که ضمن اطلاع رسانی سریع کمبود یک دارو، آلترناتیو آنرا نیز به بیمار معرفی کنیم اگر برندش درسترس نیست ژنریک آنرا و اگر ژنریکش هم موجود نبود داروی مشابه اش را معرفی کنیم.

معاون وزیر بهداشت افزود: هرچند ممکن است عده قلیلی از پزشکان باشند که تعمدی نسخه هایی غیر قابل یافت می نویسند و به بیمار مضطر هم تلقین می کنند که همین نسخه شفابخش آنها است و لاغیر؛اما مطمئن هستیم اکثر پزشکان و بیماران اهل لجاجت نیستند و اگر پاسخهای قانع کننده ما را بشنوند مجاب می شوند وحتی اعتمادشان به ما بیش از پیش می گردد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها