یکی از میوه‌های بوته‌ای با خواص درمانی منحصر بفرد می‌تواند تمامی لکه های ناشی از نوشیدنی‌ها، مواد غذایی و رنگی مختلف را از سطح دندان‌ها پاک کند و دندان‌هایی فوق درخشان با لثه‌هایی سالم برای فرد به وجود آورد.
کد خبر: ۸۱۶۲۴۹
این میوه لذیذ به رایگان دندانهایتان را بلیچینگ می‌کند

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند برای داشتن دندا‌ن‌هایی سالم از میوه توت فرنگی به عنوان مسواک استفاده کنند و آن را به صورت عمودی از بالا به پایین و برعکس بر روی دندان‌های خود بکشند.

همچنین استفاده از جوش شیرین و شستشوی دهان با این ماده نیز می‌تواند سبب سفیدی و حفظ سلامت دندان‌ها شود.

گفتنی است، در عین حال کارشناسان هشدار می‌دهند افراد تنها از جویدن آدامس پس از مصرف غذا و تنها به مدت 10 دقیقه استفاده کنند زیرا جویدن آدامس در هنگام گرسنگی و یا جویدن بیش از 10 دقیقه می‌تواند به شدت بر سلامت دهان و دندان، فک و دستگاه گوارش اثر منفی بگذارد.

آنها در عین حال به افراد توصیه می‌کنند از مسواک زدن سریع دندان‌های خود اجتناب کنند و در عوض مسواک را به صورت حرکت دایره‌ای و ملایم به دندان های خود کشیده و حتما لثه‌های خود را ماساژ دهند.

کارشناسان برای نتیجه بخشی بهتر مسواک زدن توصیه می‌کنند افراد محیط دهان و دندان خود را به 4 بخش تقسیم کنند و با در نظر گرفتن سطح بیرونی و داخلی دندان‌ها به نظافت آنها بپردازند.

کارشناسان مصرف بیش از حد آدامس را سبب ساخته شدن اسید در معده و در طول زمان بروز تحریک در دیواره معده و سرانجام ابتلا به زخم معده یا حتی سرطان در افراد می‌دانند.

تمیز کردن دندان توسط جوش شیرین می تواند از طریق آغشته کردن یک تکه پنیر به جوش شیرین محلول با آب و سایش آن به دندان‌ها صورت گیرد.

جوش شیرین می‌تواند سبب پاک کردن لکه‌های نوشیدنی هایی چون قهوه، چای و همینطور سیاهی ناشی از استعمال سیگار شود.

کارشناسان وجود اسید آسلوربیک اسید ملایم پاک کننده محیط دندان و ایجاد درخشندگی در دندان در توت فرنگی را اصلی‌ترین عامل برای مفید بودن خوردن توت فرنگی می‌دانند.

پزشکان همچنین به افراد توصیه می‌کنند به جای مسواک زدن پس از خوردن صبحانه قبل از خوردن صبحانه مسواک بزنند زیرا پس از خوردن صبحانه به دلیل وجود مواد اسیدی در مواد غذایی سطح مینای دندان استحکام خود را تا حد زیادی از دست می‌دهد و مسواک زدن می‌تواند سبب آسیب به دندان دراین حالت شود.

هنگام خوردن مواد قندی باکتری‌های زیاد در سطح دهان تولید می‌شوند که منجر به ساخت اسید بیشتر و تخریب مینای دندان می‌شود.

کارشناسان در نهایت به افراد توصیه می کنند، مسواک زدن باید آخرین اقدام آنها قبل از خواب باشد و نباید پس از مسواک شب دوباره مواد غذایی مصرف کنند زیرا در این حالت اثر محافظتی مسواک عملا بی‌اثر می‌شود.(سلامانه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها