• 8 2
  • 2

ورزش های صورت برای جوان سازی پوست

سه شنبه 16 تیر 1394 ساعت 10:06
ورزش یکی از راههای سفت کردن ماهیچه، کاهش وزن و جلوگیری از چین و چروک پوست است. ورزش منظم در کنار یک رژیم غذایی سرشار از آب می تواند سن شما را از آنچه واقعا هست، کمتر نشان دهد. ورزش صورت یا یوگای صورت یکی از روش های طبیعی برای جوان ماندن شما است.

تقریبا 50 ماهیچه در صورت ما وجود دارد و ورزش این قسمت از بدن می تواند استرس را از چشم ها، گردن و دیگر بخش های آن دور کرد.

این حرکات ورزشی مخصوص صورت را به برنامه روزانه خود راه دهید تا تغییرات آن را پس از چند هفته مشاهده کنید.

• به دنبال فضایی آرام و خلوت در خانه خود بگردید
• درست مانند ورزش های دیگر، ورزش صورت نیز احتیاج به مکانی آرام و خلوت دارد. یک صندلی آماده کنید و صاف روی آن بنشینید.


حرکات کششی

قبل از شروع حرکات ورزشی، حرکات کششی گردن را انجام دهید.
توجه کنید که تمام این حرکات باید به آرامی و همراه با تنفس عمیق انجام شوند.


• سر خود را چند بار به سمت بالا و پایین حرکت دهید.
• چانه خود را به سمت شانه های خود بچرخانید.
• به بالای شانه های خود به مدت 5 ثانیه نگاه کنید و این کار را 2 بار انجام دهید.
• سر خود را طوری به سمت شانه راست بچرخانید گویی می خواهید آن را روی شانه خود استراحت دهید. 10 ثانیه صبر کنید سپس این حرکت را با سمت مخالف انجام دهید.
• در آخر به حالت اولیه خود بازگردید و برای حرکات جدید آماده شوید.


ورزش چشم

• همان طور که سرتان به سمت مقابل است، به مدت 5 ثانیه به سمت راست خود نگاه کنید. سپس این حرکت را با چشم چپ انجام دهید.
• به مدت 5 ثانیه به بالا و بعد به پایین نگاه کنید، سپس چشم هایتان را به طور مورب به هر سمت و به مدت 5 ثانیه نگهدارید.
• حال سر خود را ابتدا به سمت چپ سپس به سمت راست بچرخانید و به همان سمت مشابه نگاه کنید. این حرکت را 2 بار و هر بار به مدت 10 ثانیه تکرار کنید.
• این کار باعث می شود که حالت خستگی پلک های شما پس از ساعت ها زل زدن به مانیتور از بین رود. این حرکت را با چشم های بسته نیز می تواند انجام داد.


ابروهای خود را به مدت 5 ثانیه به سمت بالا نگه دارید. در این حالت چشم های خود را تا جایی که می توانید باز کنید.


چشم هاتان را به مدت 5 ثانیه باز کنید گویی از دیدن چیزی متعجب شده اید. حواستان باشد ابروهایتان با این حرکت بالا نرود.


ورزش دهان

تا جایی که می توانید زبان تان را از دهان تان خارج کنید و به مدت 60 ثانیه در این حال بمانید.


به سقف نگاه کنید. لب های خود را جمع کنید انگار می خواهید کسی را ببوسید. 5 ثانبه در این حالت بمانید و این کار را 5 بار انجام دهید و دوباره به حالت اول بازگردید. این حرکت به کشش ماهیچه های گردن شما کمک می کند.


• لب های خود را شکل O (بزرگ و کوچک)کنید گویی در حال خنده هستید. این کار را 10 بار تکرار کنید.
• لب های خود را به سمت داخل فرو برید طوری که دیده نشوند.
• سپس گوشه لبان تان را به سمت داخل فرو برید تا حالتی شبیه خنده به خود بگیرند.
• این حرکت را 10 تا 12 بار انجام دهید.
حرکات تنفسی
• نفسی عمیق بکشید.
• در هر بازدم، طوری هوا را به خارج بفرستید که لب هایتان جمع شوند و حالتی بوسه به خود بگیرند. این حرکت را از 30 ثانیه تا یک دقیقه انجام دهید.


ورزش گونه

• 3 انگشت خود را روی استخوان گونه راست خود قرار داده و به آرامی فشار دهید. در این حالت بخندید تا گونه هایتان تا آخرین حد به بالا کشیده شوند.
• همین حرکت را با گونه چپ نیز انجام دهید.
• این حرکت را 3 بار و هر بار به مدت 5 ثانیه تکرار کنید.

(برترینها)

به اشتراک گذاری
کد خبر : 2008537829551307810
لینک کوتاه :

ارسال نظر

  • مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
  • 1- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • 2- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
  • 3- نظرات پس از ویرایش ارسال می‌شود.
تصویر امنیتی:

نظرات شما ( 2 نظر )

با سلام و احترام به نظر شما آیا صحیح است که از تصاویری که با فرهنگ و مذهب ما سازگاری ندارد استفاده شود؟ لطفا در انتخاب تصاویر بیشتر دقت نمائید.
دیدن این نقاشی های صرفا آموزشی با هیچ مذهبی منافات ندارد ولی اگه با دیدن این نقاشی های ساده واقعا تحریك میشی متاسفانه باید بگم مشكل داری و باید هرچه زودتر خودت رو به یك روانپزشك معرفی كنی
 

اخبار مرتبط

پربازدیدها

آخرین مطالب همه سایت

ضمیمه این هفته