زندگی ما سرشار از انتخاب هاست و غم و شادی ما نیز متاثر از آن است. بعضی از انتخاب ها به طور مستقیم باعث شادی یا غم ما می شوند و بعضی دیگر نتایجی به بار می آورند که به غم و شادی دامن می زند. در ادامه چند اشتباهی را که باعث از دست رفتن شادی در زندگی می شوند، مرور می کنیم.
کد خبر: ۸۱۳۹۴۵
اشتباهات ساده ولی مهم آدم های قرن 21

فرار از ارتباطات عمیق و پرمعنا مثل ازدواج، دوستی صمیمانه و تماس داشتن با اعضای خانواده تجربیات بشری از خلال رابطه با دیگران به دست می آیند و این رابطه به زندگی ارزش و معنا می دهد. افرادی که روابط گرم عاطفی دارند از لحاظ جسمی سالم تر و از لحاظ روانی شادترند.

نشستن بیش از حد



امروزه اینترنت بلای جان بشر شده است. نشستن به مدت طولانی آثار خطرناکی دارد. قبلا این آثار در مطالعه روی افرادی که مدت طولانی تلویزیون نگاه می کنند، مشخص شده بود اما با آمدن رایانه و اینترنت مشکل صدچندان شده است. انواع بیماری ها از نشستن طولانی مدت نشات می گیرد و از لحاظ روانی نیز صدمه زننده و افسرده کننده است.

بی وقفه فعالیت کردن

مربیان یوگا می گویند مردم کلاس های آنها را دوست دارند چون تنها زمانی است که فقط می نشینند و نفس می کشند. حقیقت این است که شما در طول روز به حداقل 15 دقیقه زمان نیاز دارید برای اینکه فقط بنشینید و نفس بکشید. این کار مزایای زیادی دارد و حال و هوای شما را شادتر خواهدکرد.

نداشتن اعتقادات مذهبی



نتایج تحقیقاتی که نقش مذهب را در شاد بدون تایید می کنند، روز به روز در حال افزایش است. موضوع این نیست که دین داشتن شما را شاد می کند، بلکه آثار ایمان است که زندگی افراد را متفاوت می کند. کسانی که ایمان قوی ای دارند، در سختی ها کمتر کنترلشان را از دست می دهند و استرس و فشارهای روانی کمتر آنها را از پا در می آورد. همچنین گروه های مذهبی برنامه های متنوعی برای اعضا دارند که باعث احساس تعلق اعضا به آن می شود و دوستی بین افراد را شکل می دهد که موجب حمایت افراد از شادی هم می شود و احساس شادمانی را به وجود می آورد.

نادیده گرفتن توانمندی ها و خلاقیت ها

نشان دادن خلاقیت ها خطر ابتلا به بیماری های جسمی و روانی را کاهش می دهد و احساس شادکامی به وجود می آورد. نتایج مطالعه ای در دانشگاه هاروارد نشان داده است بروز خلاقیت در کاهش استرس و اضطراب نقش دارد و به فرد احساس مفیدبودن می دهد که باعث شادی می شود. استفاده از خلاقیت ها حتی در درمان افسردگی نیز کارایی دارد.

هر روز در خانه ماندن



چرخی در دور و اطراف بزنید؛ چه مسافرتی به دوردست ها چه قدم زدن تا چند خیابان آن طرف تر، بگذارید نور خورشید بر شما بتابد. امروزه «ماجراجویی درمانی» روش تازه ای برای شاد نگهداشتن افراد است. زمانی را در طبعیت بگذرانید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد و قدرت تطابقتان با محیط و افراد رشد کند.

(زندگی مثبت)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها