جام جم سرا- نتایج یک پژوهش جدید از سوی محققان در هلند نشان می‌دهد که خوردن نیم مشت مغزدانه (گردو، فندق، بادام، بادام‌زمینی، بادام هندی و مانند آن) در روز، خطر مرگ زودهنگام را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.
کد خبر: ۸۰۹۵۳۹
پیشگیری از مرگ زودرس با خوردن مغزدانه‌ها

مطالعات قبلی ارتباط میان سلامت قلب و عروق با مصرف مغز دانه‌ها را نشان داده بود اما مطالعه تازه اولین مورد بررسی ارتباط مغزدانه‌ها و بیماری‌ها است.
متخصصان دانشگاه ماستریخ دریافتند که خطر مرگ در جریان یک دوره ۱۰ ساله در کسانی که روزانه حداقل ۱۰ گرم مغزدانه می‌خوردند ۲۳ درصد کمتر از سایرین بود.

در سال ۱۹۸۶ بیش از ۱۲۰ هزار مرد و زن هلندی ۵۵ تا ۶۹ ساله اطلاعات مربوط به تغذیه و سبک زندگی خود را ارائه کردند و ۱۰ سال بعد آمار مرگ در آن‌ها بررسی شد. خطر مرگ زودرس به دلیل عواملی مثل سرطان، دیابت، بیماری‌های تنفسی و دژنراسیون سیستم عصبی در میان کسانی که مغزدانه مصرف می‌کردند کمتر بود.
به نقل از بی‌بی‌سی، میزان کاهش خطر مرگ در اثر همه بیماری‌ها به طور متوسط ۲۳ درصد کمتر بود و علاوه بر آن خطر مرگ ناشی از دژنراسیون عصبی ۳۹ درصد، مرگ ناشی از بیماری تنفسی ۳۰ درصد و خطر مرگ ناشی از بیماری دیابت ۴۵ درصد پایین‌تر بود.
پروفسور «پیت ون دن برانت» که مطالعه را سرپرستی کرده گفت:‌ خیلی قابل توجه بود که درصد خیلی پایین‌تر مرگ‌ومیر در اثر مصرف به طور متوسط ۱۵ گرم مغزدانه یا بادام زمینی مشاهده شد.
طبق گفته‌های وی، متخصصان این موضوع را که مصرف‌کنندگان مغزدانه‌ها، میوه و سبزی بیشتری هم مصرف می‌کردند در محاسبات خود وارد کردند. به علاوه آن‌ها دریافتند زنانی که مغزدانه‌های بیشتری می‌خوردند اغلب لاغرتر بودند. نتایج این مطالعه در نشریه بین‌المللی اپیدمیولوژی منتشر شده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها