اعتراض نماینده مجلس به پیوندهای غیر قانونی اعضای بدن

سودهای کلان در جیب دلالان

جام جم سرا- یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت متولی اصلی نظارت بر پیوند اعضا در مراکز درمانی است، گفت: پیوند غیرقانونی اعضای بدن نه تنها مشکلات بسیاری برای وجهه پزشکان و توریسم درمانی کشور به وجود آورده بل‌که سود آن به جیب واسطه‌ها می‌رود.
کد خبر: ۸۰۹۰۹۴
سودهای کلان در جیب دلالان

رسول خضری در واکنش به قاچاق پیوند اعضا در یکی از بیمارستان‌های تهران، اظهار داشت: قانون، پیوند اعضا به افراد غیر ایرانی را محدود کرده و گیرنده عضو به طور حتم باید یک فرد ایرانی باشد، بنابراین پیوند عضو از فرد ایرانی به افراد بیگانه غیر قانونی است.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه تنها در شرایط خاص امکان پیوند اعضا از فرد ایرانی به غیر ایرانی وجود دارد، افزود: به عنوان مثال در شرایطی چون جنگ‌ها، بلایای طبیعی که گیرنده ایرانی وجود نداشته و یا شخص موردنظر درحال مرگ باشد پیوند عضو از یک فرد ایرانی به غیرایرانی می‌تواند صورت گیرد.
وی تصریح کرد: وزارت بهداشت و درمان در بحث نظارت بر عملکرد بیمارستان‌ها باید قوی‌تر عمل کند و با توجه به اینکه در بخش پیوند اعضا پزشکان ماهر و مجربی در کشور مشغول فعالیت هستند، پیوند غیرقانونی اعضای بدن مشکلات بسیاری را برای وجهه پزشکان و حتی مسئله توریسم درمانی کشور به وجود آورده است. بسیاری از افراد بیگانه با هزینه‌های بسیار وارد کشور می‌شوند تا از یک فرد ایرانی عضو مورد نظر را دریافت کنند اما از آنجا که اقدامی غیر قانونی است این اقدامات در شرایطی نامساعد صورت می‌پذیرد که در نهایت مشکلاتی را هم برای گیرنده عضو و هم اهداکننده به وجود می‌آورد و در این بین تنها واسطه‌ها هستند که سود می‌برند.
خضری تاکید کرد: به طور حتم وزارت بهداشت متولی نظارت بر پیوند اعضا در سطح بیمارستان‌ها است، اما باید به این نکته اشاره کرد که نظارت‌ها باید به شکل دقیق‌تری صورت پذیرد، البته در حال حاضر طرح تحول نظام سلامت مطرح است که بسته اصلی و نهایی این طرح بحث نظارت برعملکرد بیمارستان‌ها است، اما اجرای دقیق این طرح در طی ۱۰ تا ۱۵ سال امکان پذیر است. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها