جام جم سرا- دختری ۲۱ ساله‌ام که پس از شکست عشقی سختی افسردگی گرفتم. حالا دو سال است به هر خواستگاری که می‌آید بدون تحقیق جواب منفی می‌دهم. از ازدواج می‌ترسم و همه فامیل به این دلیل سرزنشم می‌کنند.
کد خبر: ۸۰۸۲۷۳
یک بار شکست خوردم، حالا از ازدواج می‌ترسم

پاسخ مشاور: درباره شکست عشقیتان قبل از هر چیز لازم می‌دانم به این نکته اشاره کنم که عشق دارای سه بخش اشتیاق، تعهد و صمیمیت است؛ عشق‌هایی را که یکی از این اجزا را نداشته باشند نمی‌توان عشق نامید.
ازدواج نقطه عطفی در زندگی تمام افراد است و ما معمار خانواده آتی خود خواهیم بود از این رو نگرانی‌های حاصل از ورود به مرحله جدیدی از زندگی و انتخاب صحیح همسر طبیعی است و همه افراد این نگرانی‌ها را تجربه می‌کنند. در اینجا به راهکارهایی می‌پردازیم که در ابتدا شکست عشقی شما را التیام می‌بخشد و سپس به شما کمک می‌کند شریک رابطه ای مناسب انتخاب کنید:


برای خودتان نامه بنویسید

برای خودتان نامه ای بنویسید و از چیزهایی که اسمش را گذاشتید شکست عشقی و ترس، بنویسید. علت شکست عشقی و عوامل ترس از ازدواج را مفصلاً بیان کنید و شرح دهید که چرا اکنون آمادگی ازدواج ندارید. سپس از درس‌ها و نکاتی که از شکست عشقی‌تان داشته‌اید و توانایی‌ها و آمادگی‌های خود و خانواده‌تان برای ازدواج سخن بگویید. این روش به شما کمک می‌کند تا بر شکست عشقی و ترس‌هایتان فائق آیید.


از عشق قبلی‌تان عبور کنید

تا زمانی که درگیر رابطه قبلی‌تان باشید حتی اگر فرد مناسبی را هم به عنوان همسر انتخاب کنید چون فرد مناسبی برای ازدواج نیستید، ارتباط شما محکوم به شکست خواهد بود. پس زمانی حداکثر یک ماهه به خودتان بدهید و در این مدت به افکارتان درباره آن رابطه پایان دهید.


به تنهایی خود بیندیشید

آیا به سال‌های تنهایی خود فکر کرده‌اید؟ با خود بیندیشید که تنهایی خود را چگونه پر خواهید کرد؟ خانواده تا کی می‌توانند با شما همراه باشند و نیازهایتان را به لحاظ مادی و روانی تأمین کنند؟


خود را به ابزارهای انتخاب صحیح مسلح کنید

ازدواج یکی از مهم‌ترین تصمیمات تمام زندگی است، اما این تصمیم زمانی باید اتخاذ شود که دانسته‌ها و تجربه و پختگی ما در برابر بزرگی آن اندک نباشد. ما معتقدیم که ازدواج به آموزش و یادگیری نیاز دارد؛ همان طور که در هیچ زمینه ای بدون یادگیری و مطالعه نمی‌توان تخصص پیدا کرد. کتاب‌های بسیاری در زمینه انتخاب همسر در بازار موجود است، پیشنهاد می‌کنم این کتاب‌ها را تهیه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید و کیفیت ارتباط با همسر آینده‌تان را بهبود ببخشید.


با مشورت از دیگران کمک بگیرید

در این زمینه می‌توان با دو گروه مشورت کرد، نخست مشورت با کسانی که در سن شما هستند و انتخاب درستی انجام داده‌اند و رضایت نسبی از زندگی‌شان دارند، مشورت با این گروه باعث دلگرمی شما می‌شود و گروه دوم، روان شناسان متخصص در حوزه مشاوره پیش از ازدواج هستند، بهره گیری از تخصص آن‌ها، شما را مطمئن تر خواهد کرد. (فاطمه شیبک - کارشناس ارشد روان شناسی/ خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
لطفا جواب بدین
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
۰
۰
سلام وخسته نباشین جام جم چه طور میتونیم از مشاور سوالامونو بپرسیم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها