به دلیل ضعف اعتماد به نفس و خودبینی

«سلفی گرفتن» در گروه اختلالات روانی قرار می‌گیرد

جام جم سرا- گروهی از متخصصان آسیب‌شناسی و روان‌شناسان در روسیه معتقدند که با بالا رفتن تب سلفی گرفتن در مردم، بخصوص میان جوانان، بزودی اعتیاد به گرفتن عکس سلفی در گروه اختلالات روانی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۰۶۵۶۱
«سلفی گرفتن» در گروه اختلالات روانی قرار می‌گیرد

این متخصصان می‌گویند: جنون فزاینده سلفی گرفتن به زودی به نوعی اعتیاد آسیب‌شناسی منجر خواهد شد و این اعتیاد باید به عنوان یک اختلال روانی در نظر گرفته شود. با افزایش جنون عکس گرفتن از خود یا همان سلفی و انتشار عکس‌ها روی سایت‌های اجتماعی، فرد عملاً خود را در معرض گرایش به خودشیفتگی قرار می‌دهد.
روانشناسان روسی با استناد به این واقعیت، اکنون این موضوع را مورد بحث و مذاکره قرار داده‌اند و ادعا می‌کنند که سلفی گرفتن نه تنها نشانه‌ای از پایین بودن اعتماد به نفس و خودبینی است بلکه در موارد شدید حتی می‌تواند به بیماری تبدیل شود.
به گزارش سایت اینترنتی آربی‌تی‌اچ، این متخصصان می‌گویند: اگرچه در نگاه اول این کار کاملاً بی‌ضرر و عادی به نظر می‌رسد اما افزایش تمایل فرد برای به اشتراک گذاشتن مداوم عکس‌هایی از خود برای گرفتن تأیید دوستان در قالب «لایک کردن» و دریافت تحسین‌های آن‌ها می‌تواند در فرد وابستگی ایجاد کند و این وابستگی در موارد شدید به جایی می‌رسد که فرد نیاز به درمان‌های روانشناسی پیدا می‌کند.
به اعتقاد روانشناسان روسی، همان گونه که اعتیاد به اینترنت در فهرست بیماری‌های روانی دسته‌بندی می‌شود، این تشخیص در مورد اعتیاد به بازی‌های آنلاین،‌ شبکه‌های اجتماعی یا عکس سلفی نیز صدق می‌کند.
این روانشناسان همچنین تاکید کردند که افراد جوان در گروه سنی 13 تا 30 سال و عمدتاً دختران، بیشتر مستعد ابتلا به «جنون سلفی» هستند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حكمت
Germany
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۰
۰
۰
مطلب جالبی بودمن خیلی چیزهایادگرفتم كه قبلانمیدانستم.به نظرمن باتوجه به اینكه دراین روزگارهرآدمی یك گوشی دوربین داردارد.همه آماده خبرنگاری وضبط حوادث هستندكه هم میتواندخوب وهم بدباشد.من دریك شهرستان دیگردوراززادگاهم زندگی میكنم دراوایل ورودیكبارخواستم ازیك صحنه تصادف عكس بگیرم كه بامشت ولگدازمن پذیرائی كردند.هنوزهم نمیدانم چرااینگونه بامن برخوردشد.اگركسی علتش رامیداندبگوید.
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
۰
۰
مگ قبلا كه دوربین را به یك نفر دیگر می دادیم از ما عكس بگیرد جنون داشتیم؟ خوب حالا به جای یك نفر دیگر خودمان از خودمان عكس می گیریم.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها