تمرینی جایگزین هزار دراز و نشست

چربی‌های شکم را به سرعت آب کنید!

پس از انجام پژوهش‌هایی در سوئد اثرات غیر مستقیم آن مشخص شد:

محققان: ترافیک و سروصدا، چاق‌کننده و چربی‌آورند

جام جم سرا- بتازگی یک دلیل جدید به همه دلایلی که باعث می‌شوند از ترافیک سنگین خیابان‌ها متنفر باشیم اضافه شده: دانشمندان به شواهدی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد ترافیک می‌تواند موجب افزایش وزن و چاقی در ناحیه‌های میانی بدن، مانند شکم، شود.
کد خبر: ۸۰۴۶۳۷
محققان: ترافیک و سروصدا، چاق‌کننده و چربی‌آورند

تحقیقات جدید نشان داده‌اند قرار گرفتن در معرض سر و صدایی که توسط خودروها، قطارها و هواپیماها ایجاد می‌شود می‌تواند موجب چاقی شود.
یک مؤسسه تحقیقاتی سوئدی از سال 1999 تاثیر آلودگی‌های صوتی محیطی را بر 5075 نفر از ساکنان شهر استکهلم مورد بررسی قرار داد. نتایج آزمایش‌های پزشکی این افراد علاوه بر عادات کاری و سلامتشان نیز در سال‌های 2002 و 2006 از طریق پرسشنامه‌هایی جمع‌آوری شد و نشان داد افرادی که به طور دائم در معرض یکی از این سه نوع آلودگی صوتی محیطی با شدت حداقل 45 دسی‌بل قرار دارند، تا 25 درصد بیش از دیگران دچار چاقی در نواحی میانی بدن می‌شوند و در صورتی که در معرض صدای هر سه گروه این آلودگی‌ها باشند این میزان ممکن است به دو برابر هم برسد. این چاقی برای زنان در ناحیه شکم و برای مردان در ناحیه ران بیشتر از دیگر قسمت‌ها خود را نشان داده بود.


نتایج مذکور به این معنا نیست که قرار گرفتن در معرض سر و صدا و هیاهوی ترافیک به طور مستقیم موجب چاقی و افزایش چربی در نواحی مختلف بدن می‌شود، بلکه گمان می‌رود استرس ناشی از قرار گرفتن در این وضعیت و هورمون کورتیزول اصلی‌ترین دلایل این افزایش وزن باشند؛ زیرا استرس موجب می‌شود بدن ترشح هورمون کورتیزول را به عنوان مکانیسم دفاعی افزایش دهد و هر چه مدت زمانی که سطح کورتیزول در بدن بالا می‌ماند، طولانی‌تر باشد تمایل فرد به خوردن غذاهای چرب نیز افزایش می‌یابد و به این ترتیب ترافیک می‌تواند موجب افزایش وزن شود.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها