علائم مصرف برخی از انواع مواد مخدر و اثرات اعتیادآور آن‌ها در بدن

هشدار به خانواده‌ها: «ریتالین» در دوز بالا کشنده است

آمارهای رئیس پلیس فتای کشور از سایت‌های جعلی، همسریابی، و مواد مخدر

مواد مخدر آپارتمانی شده: بستن ۶۵۵ سایت فعال در تولید، آموزش و فروش

جام جم سرا- رییس پلیس فتای کشور در حاشیه همایش جرایم سایبری در دنیای به هم پیوسته گفت: با شناسایی ۶۵۵ سایتی که در حوزه آموزش و فروش موادمخدر فعالیت می‌کردند و برخی از آن‌ها کار تولید و آموزششان را به آپارتمان‌ها کشانده بودند، عوامل دست‌اندرکار دستگیر، و صفحات مذکور با تعامل و همکاری‌های بین‌المللی از فضای اینترنت حذف شد.
کد خبر: ۸۰۲۰۳۵
مواد مخدر آپارتمانی شده: بستن ۶۵۵ سایت فعال در تولید، آموزش و فروش

سردار هادیان فر افزود: در عمر پنج ساله پلیس فتا، ۳۷ هزار پرونده درخصوص فضای سایبری تشکیل شده که ۹۰ درصد آن‌ها کشف شده و ۵۶ درصد ظرف مدت کمتر از یک سال به کشف قطعی رسیده است. این در حالی است که ۳۰ درصد از پرونده‌ها جنبه بین‌المللی داشته است.

وی گفت: یکی از پرونده‌هایی که پلیس فتا در آن شرکت داشته، بازگردانی درصد زیادی از پول‌ها به حساب مبدأ بوده که کلاهبرداری نیجریه‌ای با ربودن ۵۵ میلیارد تومان پول تجار در سراسر کشور مرتکب شده بود.
هادیان‌فر درخصوص سایت‌های همسریابی در کشورمان و کنترل آن‌ها نیز گفت: جلساتی با وزارت ورزش و جوانان برگزار شده و هر سایتی که در کشور با این عنوان فعالیت می‌کند، تاکنون مجوزی دریافت نکرده و این سایت‌ها توسط ما مسدود و با عوامل آن‌ها برخورد خواهد شد، چراکه اکثر این سایت‌ها توسط کسانی اداره می‌شود که در پشت پرده یا به دنبال کلاهبرداری هستند یا انحرافات اخلاقی را ترویج می‌کنند. به طوری که با مستمسک قرار دادن این موضوع که فرد همسر دلخواه خود را پیدا کند، معمولا اطلاعات حساب‌های بانکی افراد را می‌ربایند.

وی تاکید کرد: اخیرا در این حوزه پرونده‌ای توسط پلیس فتا پیگیری و به کشف رسیده که فردی ۲۰۰۰ شماره حساب به دست آورده و از این حساب‌ها مبالغی را برداشت کرده بود.

رییس پلیس فتای کشور نفوذ به یکی از بانک‌های کشور توسط یک فرد فنی را یکی دیگر از عملیات‌های مهم پلیس فتا دانست و افزود: فردی به یکی از بانک‌های خصوصی کشور نفوذ کرده بود و به واسطه این نفوذ توانسته بود به شبکه شتاب کشور نیز نفوذ کند که خوشبختانه توسط پلیس فتا دستگیر شد. وی در مدت یک ماه موفق شده بود ۱۱۷ میلیون تومان از حساب‌های مختلف برداشت کند.

رییس پلیس فتای کشور تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی در کشور ما مسدود هستند اما برخی افراد با استفاده از فیلترشکن‌ها به این شبکه‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. تعداد زیادی از هنرمندان ما به دلیل ایجاد صفحات جعلی با نام آن‌ها در پلیس فتا طرح شکایت کردند که پس از بررسی این صفحات توسط پلیس فتا حذف شد. این امکان هم برای همه شهروندان وجود دارد که اگر صفحه‌ای به صورت جعلی با نام آن‌ها باز شده است، در پلیس فتا طرح شکایت کنند تا برای حذف این صفحات اقدامات لازم انجام شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها