با تحقیق روی ۱۹۰ هزار شهروند دانمارکی مشخص شد

اثرات مضر عفونت شدید بر ضریب هوشی

جام جم سرا- نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد که ابتلا به هر نوع عفونت شدید می‌تواند بر ضریب هوشی افراد نیز اثرات سوء بر جای بگذارد.
کد خبر: ۸۰۱۰۶۶
اثرات مضر عفونت شدید بر ضریب هوشی

در مطالعه‌ای مشخص شد ابتلا به عفونت شدید از هر نوعی که باشد علاوه بر اینکه به جسم آسیب می‌رساند، ظرفیت ذهنی را که به میزان ضریب هوشی مرتبط است تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند منجر به افت ضریب هوشی شود.
متخصصان پیش‌تر می‌دانستند که عفونت‌ها در مغز می‌توانند بیشترین تاثیر را روی توان ذهنی و ادراکی داشته باشند اما در مطالعه اخیر، در عین حال آشکار شد که بسیاری از انواع دیگر عفونت‌ها زمانی که به حدی تشدید شوند که بیمار نیاز به بستری شدن در بیمارستان پیدا کند می‌توانند پیامد سوء برای ظرفیت ذهنی فرد مبتلا داشته باشد تا حدی که حتی به افت ضریب هوشی منجر شود.
«مایکل اریکسن بنروس»، متخصص ارشد دانشگاه کوپنهاگ در دانمارک درباره این مطالعه گفت: این بررسی‌ها نشان می‌دهد که بین بستری شدن در بیمارستان به دلیل ابتلا به عفونت و افت ضریب هوشی ناشی از آسیب ذهنی ارتباط وجود دارد.
به گزارش خیلج تایمز، این مطالعه که در نوع خود بزرگ‌ترین تحقیق در این زمینه است با حضور ۱۹۰ هزار دانمارکی که بین سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۴ متولد شده بودند، انجام گرفت.
بنروس در توضیح این یافته گفت: به نظر می‌رسد که سیستم ایمنی بدن روی مغز تا حدی تاثیر می‌گذارد که توان ذهنی که با تست ضریب هوشی اندازه‌گیری می‌شود، حتی سال‌ها پس از درمان عفونت، آسیب می‌بیند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها