کشف مخفیگاه «فاگین پیر» در آمل

پادشاه گداهای ایران در شمال کشور دستگیر شد

جام جم سرا- یک مرد افغان که به شیوه رمان الیورتوئیست، کودکان خیابانی را در خانه مخروبه‌ای گرد آورده و از آنان برای گدایی استفاده می‌کرد، پس از کشف مخفیگاهش در آمل دستگیر شد.
کد خبر: ۷۹۶۴۴۹
پادشاه گداهای ایران در شمال کشور دستگیر شد

این مرد که به فاگین پیر آمل مشهور شده است، در یکی از محله‌های این شهر خانه‌ای مخروبه تهیه کرده بود و کودکان خیابانی و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست را در این مکان دور هم جمع کرده، برای اقدامات خلافکارانه خود از آنها سوء استفاده می‌کرد.
راز اقدامات این مرد هنگامی فاش شد که مأموران پلیس در راستای اجرای طرح مقابله با جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جریان مخفیگاه این مرد قرار گرفتند. پلیس برای به دست آوردن ردی از این مرد، پاتوق وی را به صورت نامحسوس تحت مراقبت قرار داد تا اینکه رد او را در یک خانه مخروبه شناسایی کرد.
نیروی انتظامی با اطمینان از اینکه فاگین و سایر کودکان و زنان در خانه مخروبه هستند وارد عمل شده و اقدام به بازداشت مرد افغان کردند. در جریان بازرسی از این خانه مخروبه، ۱۵ کودک یک تا ۵ سال بی‌سرپرست و بی‌خانمان که نسبتی با فاگین پیر و زنان دستگیر شده نداشتند نیز پیدا شدند. در جریان بازجویی‌های انجام گرفته از این باند و متهم اصلی پرونده مشخص شد که وی با پرسه زدن در خیابان‌های شهر، کودکان بی‌خانمان را شناسایی کرده، آنها را برای گدایی به مخفیگاه خود می‌برد.


بر اساس اعلام فرمانده پلیس آمل، در میان اعضای این گروه بجز کودکان خیابانی ۵ زن نیز دیده شدند که تحت بازجویی به سر می‌برند.
همچنین تحقیقات درباره مخفیگاه این تبهکار مشخص کرد که وی خانه مخروبه مورد نظر را اجاره کرده و صاحب ساختمان از جزئیات نحوه استفاده وی از خانه‌اش بی‌اطلاع بوده است.
سرهنگ ولی‌الله گنجیان مقدم، فرمانده پلیس آمل، در این باره گفت: این مرد به دستگاه قضایی معرفی شد و کودکان نیز به مرکز اقامتی بهزیستی تحویل داده شدند.
وی با اشاره به پدیده کودکان خیابانی، که پدیده‌ای جهانی و هشدار دهنده است، گفت: تقریباً هیچ شهر و کشوری در دنیا نیست که کودک خیابانی نداشته باشد. این مشکل هم معضل کشورهای پیشرفته است و هم در کشورهای در حال توسعه می‌توان آن را دید.
او خاطرنشان کرد: فقر، از هم پاشیدگی خانوادگی، بیماری و مرگ والدین، کودک‌آزاری و مسامحه‌کاری یا ترک کردن خانواده و عدم رشد اجتماعی عوامل رایجی برای زندگی کودک در خیابان هستند که در ‌‌نهایت در دام اشخاص فرصت‌طلب قرار گرفته و مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند. در واقع این کودکان بخشی از جامعه بشری هستند که پرداختن به آن‌ها، جلوگیری از شروع آسیب‌های اجتماعی است. (بهارنیوز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
عبدالله
United States
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
۰
۰
متاسفانه همیشه باید اتفاق ناخوشایندی بیفتد تا مسولین محترم اقدامات لازم را انجام دهند كه یكمورد همین است كه شما نوشتید.وبنده هم تذكرا عرض كنم كه مدت زیادی است زنانی از پاكستان همراه باكودكان خردسال در استانهای جنوبی كشور بخصوص در خوزستان وبوشهر وهرمزگان در مسیرجاده های اصلی حتی در كنار پاسگاههای پلیس راه گدایی میكنند.واحتمال هرگونه آلودگیهای اخلاقی واجتماعی وغیره هم وجود دارد.لطفا مسولین مربوطه اقدام كنند.باتشكر
اكبر
Netherlands
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
۰
۰
پادشاه گدایان افغان نه ایرانی و همچنین چرا دولت به بازگرداندن اتباع افغان به كشورشان بی تفاوت شده , باید به كی بگویم كه ملت ایران از دست اتباع افغانی دیگر خسته شده اند , بیش از ۳۵ سال نزدیك ۳/۵ میلیون اتباع افغان توی كشور جا خوش كردند با هزاران مشكلات فرهنگی , اجتماعی , امنیتی , اقتصادی , سیاسی برای ایران و ایرانیان .
با آرزوی روزی كه تمام افغانها به كشورشان بازگردند
شیوای بلخی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
میشه بپرسم سوادحقوقی شماچقدراست .مگرالان دیپو.رت به شدت انجام نمی شود؟.پناهندگان جنگی دهه شصت وهفتاد تابع قوانین جهانی پناهندگان هستند.ونكته دیگرخدمت شمااینكه خصلت كینه وتكبر وبخل وتنگ نظری راازخودت دوركن !!!
مهربان
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
۰
۰
من هم بارها وقتی از اصفهان به شهركرد می روم، در كنار ایستگاه پلیس راه اصفهان زنی را دیده ام كه با چادر سیاه و حجاب كامل می ایستد و گدایی میكند. این زن جوان و سالم است ولی به دراز كردن دستش جلوی ماشینها گدایی میكند و اكثر مردم هم به او پول می دهند. كار این زن حرام است چون سالم است و می تواند كاركند و كار مردمی كه به او پول میدهند مكروه است چون نباید به افرادی مثل این زن چیزی داد تا مجبور شوند كار كنند.همچنین در اتوبوسهای شركت واحد شهراصفهان هم جوانان و بچه هایی می آیند و با كمانچه و دف و آواز، خودی نشان می دهند و پول می گیرند كه این كار آنها نیز دست كمی از گدایی ندارد شاید بگویید كار پیدا نمی شود اما كارهای خدماتی هست كه هم درآمد خوبی دارد و هم حلال است.
سیدحسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
خدمتتان عرض كنم چون پناهندگان قانونی وتحت نظر سازمان ملل ومعاهدات مربوطه هستندهیچ قدرتی قادربه دیپورت واخراج نیست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها