معاون نیروی انسانی ناجا خبر داد:

اعطای شغل به سربازان دارای تحصیلات تکمیلی

جام جم سرا- به گفته معاون نیروی انسانی ناجا، برای اولین بار در نیروی انتظامی سربازانی که دارای مدرک تحصیلی کار‌شناسی ارشد و بالا‌تر باشند دیگر سرباز عمومی نخواهند بود و به این دسته سربازها شغل داده می‌شود.
کد خبر: ۷۹۴۴۶۷
اعطای شغل به سربازان دارای تحصیلات تکمیلی

سردار محمدتقی عصار با بیان این مطلب در نشست خبری هفتمین جشنواره حضرت علی‌اکبر (جوان سرباز) تصریح کرد: سربازان، فداکار‌ترین قشر نیروی مسلح و از جمله نیروی انتظامی هستند و پایه استقلال و امنیت کشور را تشکیل می‌دهند بنابراین بسیار حائز اهمیت است که با توجه به سن جوانان سرباز برنامه‌ها در نیروهای مسلح و از جمله ناجا متناسب با سربازان جوان باشد.
این مقام ارشد نیروی انتظامی گفت: یکی از کارهای بسیار خوب به منظور خوشایندسازی محیط برای سربازان آمایش سرزمینی کارکنان وظیفه است. هم اکنون محور ۳۰۰ کیلومتر را برای سربازان قرار داده‌ایم که هر سربازی حداکثر تا ۳۰۰ کیلومتر از محل زندگی خود دور خواهد بود؛ بر آنیم که سربازان را در شهرستان خود به کار گیریم اما اگر شهرستان کوچک و محدود بود در استان و در ‌‌نهایت در استان همجوار خود به سربازی می‌رود و این امر مطلوبیت خدمت سربازی را بالا می‌برد.


سردار عصار ادامه داد: برای اولین بار در نیروی انتظامی به سربازانی که دارای مدرک تحصیلی کار‌شناسی ارشد و بالا‌تر هستند به شکل سرباز عمومی نگاه نمی‌شوند و مثل یک پرسنل رسمی برایشان حکم صادر می‌شود و صاحب شغل می‌شوند و دیگر برای کارهای عمومی از آن‌ها استفاده نمی‌شود.
وی به تقدیر از سربازان ساعی ناجا اشاره کرد و بیان داشت: سالانه بیش از ۳ هزار سرباز ساعی در نیروی انتظامی معرفی می‌شوند که یک ماه از سربازیشان به عنوان تشویق کسر می‌شود. در قسمت ایثارگران ناجا یک سرفصل جدی سربازان هستند چرا که برای سربازان شهید نیز مثل کادر رفتار می‌کنیم و سربازان جانباز نیز مستمری‌بگیر می‌شوند.
سردار عصار در پاسخ به پرسشی در مورد به کارگیری سربازان حرفه‌ای‌تر در مرزهای شرقی کشور اظهار داشت: تنها آموزش در این رابطه کافی نیست و ابعاد گوناگونی مدنظر است. در به کارگیری سربازان نقاط مرزی برای آنکه به دنبال فرسودگی و تکراری شدن محیط، ذهنشان خسته نشود مواردی چون جابجایی، کم کردن میزان حضور، مسابقات فرهنگی ورزشی و... مدنظر است؛ به طور مثال به جای ۲۱ ماه خدمت ۱۸ ماه خدمت در نظر گرفته شده تا محدودیت خدمت برای سربازان این مناطق بیشتر شود.
وی در مورد میزان خدمت در انواع مناطق عملیاتی، درگیر و غیر درگیر گفت: خدمت در مناطق آرام ۲۱ ماه، در مناطق غیردرگیر ۱۹ ماه و در مناطق درگیر و عملیاتی ۱۰ ماه با احتساب مدت آموزش است. این مقام ارشد انتظامی در خاتمه تعداد سربازان شهید نیروی انتظامی را ۸ هزار نفر اعلام و خاطرنشان کرد: ۹ هزار سرباز نیز در نیروی انتظامی از بدو انقلاب تاکنون به درجه جانبازی نائل شده‌اند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها