منت‌کشی، ناز کشیدن یا بی‌محلی؟

با شوهری که مدام قهر می‌کند چه کنم؟

گلایه‌های زنی که علاقه‌ای به شوهرش ندارد

۵ ماه پیش عقد کردیم، ۲ ماه است که قهریم!

جام جم سرا- ۵ ماه است که در دوران عقدیم اما من اصلاً شوهرم را دوست ندارم؛ تمایلی به ازدواج نداشتم و به اجبار خانواده‌ام ازدواج کردم. به همین دلیل همیشه دعوا می‌کنیم. بار آخر که ۲ ماه قهر بودم تصمیم گرفتم از او جدا شوم ولی خانواده‌ام برای بار دوم مجبورم کردند با او زندگی کنم.
کد خبر: ۷۹۳۴۱۶
۵ ماه پیش عقد کردیم، ۲ ماه است که قهریم!

پاسخ مشاور: اولین مطلبی که دوست دارم به شما بگویم، مسئله اجبار در ازدواج و بازگشتتان است. شما در ۲۱ سالگی هستید و به طور طبیعی فرد در این سن به بلوغ و استقلال روانی می‌رسد؛ پس استفاده از کلمه اجبار کمی ناملموس است. شما در حیطه گفت‌و‌گو با خانواده‌تان مشکل دارید.


بیان خواسته‌ها به صورت شفاف و روشن

گویا برای مطرح کردن خواسته‌هایتان، شفاف و روشن به گفت‌و‌گو نمی‌پردازید. به طور مثال وقتی با همسرتان به مشکل برمی‌خورید به جای گفت‌و‌گو، قهر می‌کنید.‌‌ این قهر کردن‌ها، حس منفی شما به همسرتان را بیشتر می‌کند. با قهر کردن مشکلتان نه تنها حل نمی‌شود، بلکه به صورت آتش بس باقی می‌ماند و با شروع دوباره ارتباط، مشکل نهفته با شدت بیشتری خود را نشان خواهد داد.


علل درونی بی‌علاقگی

برای بررسی علل بی‌علاقگی به همسرتان، با خود کمی خلوت کنید. ابتدا خصوصیات فرد ایده‌آل خود را از نظر ظاهری، رفتاری و... در یک برگه بنویسید و در برگه دیگر خصوصیات خوب و بد همسرتان را یادداشت کنید. با مقایسه این دو برگه تفاوت‌های آن‌ها را بیابید و بعد با همسر خود گفت‌و‌گو کنید و خصوصیات رفتاری را که از او انتظار دارید بیان کنید. برای افزایش سرعت رسیدن به نتیجه مطلوب، بهتر است که با یک مشاور در این زمینه صحبت کنید.


علل بیرونی بی‌علاقگی

بی‌علاقگی شما می‌تواند دلایل دیگری نیز داشته باشد، مثل مقایسه کردن همسرتان با دیگران؛ این طور به نظر می‌رسد که شما همسر خود را با دیگر مردان فامیل مقایسه می‌کنید و احتمالاً در این مقایسه رفتارهای منفی همسر خود را بیشتر از خصوصیات مثبتش می‌بینید. برای رفع این مشکل ابتدا از شما می‌خواهم که مقایسه کردن را حذف کنید و سپس از اطرافیانتان مانند دوست، خواهر و والدین بخواهید که خصوصیات (ظاهری و رفتاری) خوب و بدی را که از همسرتان می‌بینند یادداشت کنند و به شما بدهند تا با آنچه خود از قبل نوشته بودید مقایسه کنید؛ شاید در خصوصیاتی که دیگران برای شما می‌نویسند، مواردی را مشاهده کنید که تاکنون به دلیل حس اجباری بودن ازدواجتان، به آن‌ها دقت نکرده‌اید.
اگر با توجه به این کار‌ها باز هم به وی علاقه پیدا نکردید، بهتر است با توجه به انتظار خود از همسر ایده آل و خصوصیات همسرتان، با خانواده‌تان صحبت کنید. تاکید می‌کنم که پیش از هر اقدامی برای جدایی، حتما نزد یک مشاور بروید و بعد از بررسی دقیق خواسته‌های خود، برای ادامه یا پایان زندگی مشترکتان تصمیم‌گیری کنید. (راهله فارسی - کار‌شناس ارشد مشاوره/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
....
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
عجب روانشناسی !!هه طرف میگه به زور منو نشون پای سفره عقد روان شناس میگه عقلت كامله باگفتگو حلش كن.
نظر
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
خیلی دختر خانمها اینجوری ازدواج می كنند یعنی اصلا علاقه ای به طرف مقابل ندارند كه اكثر اوقات مرد داستان روحش هم از این موضوع خبر نداره . و بعد از گذشت چند سال ا ززندگیش تازه می فهمه كه طرف مقابل الان كمی بهش علاقه داره .
عقاب.
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۱
۰
۰
ازدواج های كه با زور وبدون تحقیق خانواده های مقابل به انجام میرسه متاسفانه عواقب بدی نه تنها برای خانواده ها بلكه برای جامعه هم بدنبال خواهد داشت.از همه جوانان عزیز به عنوان یك ایرانی درخواست میكنم در ازدواج های خودشون دقت و ظرافت بیشتری به خرج دهید با تصمیمات احساسی آینده وسرنوشت خودتان را نابود نكنید.....
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها