مواد لازم: نخود، لوبیا چیتی و گندم: از هر کدام نصف لیوان، سویا: نصف لیوان، پیاز: ۱ عدد بزرگ، سیب‌زمینی: ۲ تا ۳ عدد متوسط، گوجه‌فرنگی: ۳ عدد، رب گوجه‌فرنگی: ۲ قاشق غذاخوری، زردچوبه، فلفل، دارچین و نمک: به اندازه لازم، لیمو عمانی: ۳ تا ۵ عدد، کره یا روغن: به میزان لازم.
کد خبر: ۷۹۲۹۵۵
یک غذای متفاوت: طرز تهیه «آبگوشت گیاهی»

طرز تهیه:

نخود و لوبیا و گندم را از قبل خیس کنید و چند بار آب آن‌ها را عوض کنید. بعد آن‌ها را در یک ظرف مناسب ریخته و روی حرارت گذاشته و بپزید. سویا را به مدت دو دقیقه بجوشانید و آب آن را صاف کنید و تفت دهید. گوجه را پوره کنید و پیاز را هم سرخ کرده و بعد رب را به پیاز اضافه کرده و ادویه‌ها و نمک را هم با آن‌ها تفت دهید و همه مواد را همراه سیب‌زمینی‌های پوست گرفته و لیمو عمانی به قابلمه غذا منتقل کنید و با اضافه کردن ۳ تا ۵ لیوان آب بگذارید با حرارت ملایم پخته شده و جا بیفتد. بعد آب آن را صاف کرده با نان میل کنید و مخلفات را هم بکوبید و نوش جان کنید. (جام جم سرا/ چاردیواری، ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سالی
-
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
۰
۰
این دستورات اشپزی رو شخص دیگه ای تهیه كرده كه وب سایت آشپزخونه كوچك منو داره. این دزدیه كه بدون اجازه این خانم اینا رو چاپ كردین. واقعا اخلاقیات بی مفهوم شده تو ایران... شرم به روزنامه ای كه این كارو می كنه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها