رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد:

گوشت بوفالوی هندی سر سفره ایرانی‌ها

جام جم سرا- رئیس سازمان غذا و دارو درباره واردات گوشت بوفالو به ایران و جایگزین کردن آن به جای برخی گوشت‌های وارداتی گفت: از سازمان دامپزشکی سؤال داریم که اگر گوشت بوفالوی هندی مورد تأیید است، چرا فقط باید در سوسیس و کالباس مصرف شود.
کد خبر: ۷۸۹۰۲۷
گوشت بوفالوی هندی سر سفره ایرانی‌ها

رسول دیناروند در مورد واردات اخیر گوشت بوفالو از هندوستان به کشور گفت: سازمان دامپزشکی مسئول این کار است و اگر تأیید کند که گوشت وارد کشور شود، ما به آن اطمینان داریم که همه مسائل سلامتی را رعایت کرده است.
وی ادامه داد: اما اگر این طور که گفته شده، فقط گوشت بوفالو انحصاراً در صنعت غذا باید مصرف شود، سؤالی که داریم این است؛‌ اگر گوشتی سلامتش مورد تأیید است و فقط باید در جای خاصی مصرف شود، چرا باید وارد شود و حتماً باید توجیه شود.
او افزود: صنعت غذا همان تولید سوسیس و کالباس است، البته ارزش غذای گوشت بوفالو که همان گاومیش است و در هند بسیار مصرف شده و مشکلی ندارد، شبیه گوشت گاو است، با این تفاوت که مقداری چرب‌تر است و درصد چربی شیر آن بالاتر است.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: کشور ما واردکننده گوشت نیست چرا که بیش از 90 درصد گوشت مصرفی را خودمان تولید می‌کنیم، در زمینه گوشت سفید تقریباً وارداتی نداریم، چرا که حتی صادرکننده گوشت مرغ هم هستیم. در مورد هر میزان گوشتی که وارد کشور می‌شود، مسئولیت نظارتش برعهده سازمان دامپزشکی است و هرگاه وارد صنعت غذایی شود، نظارت ما آغاز می‌شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۹
۰
۰
وافعا برای كشوری مثل ایران با سابقه دامپروری واردات گوشت خجالت آور وچندش آور است!!!!!منافع چه كسانی با واردات گوشت از برزیل وهند تامین میشود؟ گوشت كه تجهیزات پزشكی نیست كه وارد كشور میشود وبه جای پیشگیری بیت المال این مملكت صرف واردات تجهیزات به اصطلاح پیشرفته از كشورهای استعماری میشود!اختلاف طبقاتی ونداشتن اشتغال مشكل بهداشتی كشور است!با واردات گندم وگوشت شغل كشاورزان ودامپروران زحمتكش ایران را ازدستشان نگیرید وآنها را مجبور به مهاجرت به كلان شهرها نكنید......
بهروز
Canada
۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
با سلام
بهتر است از این گوشت ها استفاده نشود و این گاو ها همه پیر هستند و قیمت گوشت انها كیلویی 20 سنت بیشتر نیست مظافا در محیط بهداشتی ذبح و نگهداری نمیشوند و انواع انگل ها را دارند و نماینده بهداشتشان را هم هند ی ها میخرند برای تاییدیه
أمیر
Netherlands
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
۰
۰
اقایان علت اینكه بوفالو را برای سوسیس یا كالباس استفاده می كنند این هست و اون اقا یان هم خوب می دانند ،جون بوفالو در هند زمانی كه شیر به اندازه كافی نه می دهند به كشتار كاه می فرستند ،یعنی اینكه این جانور بیر شده و كوشت ان سفت هست برای ابكوشت و قرمه سبزی و ،،، خوب نیست خوب جرخ می كنند و برای سوسیس و كالباس با یك مقدار زیاد أدویه به آن و آن را به خورد مردم می دهند و قیمت آن هم خیلی أرزان هست ملیاردها تومان استفاده هست این دلیل اش هست
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها