نظر یک استاد دانشگاه برای حل مشکلات خانوادگی

لزوم استفاده از خردجمعی برای حذف طلاق

جام جم سرا- یکی از استادان دانشگاه آزاد اسلامی مشهد گفت: امروزه دیگر نمی‌توان با موضوع خانواده به روش‌های اداری برخورد کرد؛ باید در کوتاه‌مدت و بلندمدت برای حذف طلاق برنامه‌ریزی شود.
کد خبر: ۷۸۸۵۵۸
لزوم استفاده از خردجمعی برای حذف طلاق

سیدهادی طالبیان افزود: اخیرا در خصوص طرح خانواده پایدار جلساتی با شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده؛ در این جلسات در واقع مختصات کار ارائه و فرآیندهای بهسازی تحکیم خانواده نیز مطرح شده است.

وی با بیان اینکه هیچ تصمیمی تا کنون در این خصوص اتخاذ نشده و مصوبات در جلسه‌های آینده مشخص می‌شود، افزود: هنوز هیچ مصوبه‌‎ای در این جلسه مطرح نشده و مشخص نیست که این طرح دوباره اجرا شود.

طالبیان خاطرنشان کرد: هر طرحی ممکن است دچار اشکالاتی باشد، مشکلات طرح خانواده پایدار نیز شناسایی شده و فرآیندهای بهسازی آن ارائه شده است، اصلیت این طرح مورد توجه بوده و ممکن است در گام‌های بعدی به صورت آزمایشی در چند استان اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه عوامل زیادی در وقوع طلاق و ازدواج موثر است، ادامه داد: در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار داشت که همه مشکلات رفع شود اما باید هدف مشخص و در جهت آن حرکت شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی مشهد اضافه کرد: افرادی که عنوان می‌کنند مساله خانواده در کشور قابل حل نیست دچار تصورات اشتباهی هستند، زیرا مشکلات خانواده پیچیده است اما قطعا راه‌حلی دارد.

وی با بیان اینکه باید در کوتاه و بلندمدت برای حذف طلاق برنامه‌ریزی شود، خاطرنشان کرد: باید به خوبی در این زمینه مخاطب شناسی و مسئله شناسی صورت گرفته و بسیار دقیق عمل کرد.

طالبیان عنوان کرد: تاکنون فعالیت‌های خوبی توسط دولت و شهرداری‌ها در زمینه حل مشکلات خانواده صورت گرفته اما این فعالیت‌ها آب را ولرم کرده در صورتی که آب را در نقطه جوش می‌خواهیم زیرا حل مسائل خانواده در نقطه جوش امکان‎‌پذیر است.

وی اظهار کرد: باید در حوزه مشکلات خانواده و طلاق به صورت جدی وقت گذاشت زیرا ممکن است در آینده مشکلات ناشی از این موضوع گریبان‌گیر کشور شود. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها