با خوردن، تناسب اندامتان را حفظ کنید!

۵ خوردنی مفید برای مبارزه با چاقی

جام جم سرا- افرادی که مشکل اضافه‌وزن و چاقی دارند، آرزو می‌کنند هرچه می‌خواهند بخورند بی‌آن‌که نگران چاقی‌ باشند. برخی خوردنی‌ها هستند که جلوی چاقی بیش از حد را می‌گیرند و با چربی‌های بدن مبارزه می‌کنند.
کد خبر: ۷۸۸۱۳۰
۵ خوردنی مفید برای مبارزه با چاقی

در کنار پرکالری‌بودن برخی مواد غذایی، شماری از خوراکی‌ها هستند که می‌توانید بدون نگرانی و عذاب وجدان آنها را مصرف کنید و از خطر اضافه وزن در امان بمانید.

گریپ‌فروت:

مانند دونده دوی ماراتنی که قبل از مسابقه خود را آماده می‌کند، خوردن یک نصف گریپ‌فروت قبل از غذا فرآیند چربی‌سوزی را در بدن افزایش می‌دهد. بررسی‌های صورت‌گرفته حاکی از آن است که مصرف گریپ‌فروت فقط در طول 6 هفته می‌تواند اندازه دور شکم را حدود دو و نیم سانتی‌متر کاهش دهد. به گفته محققان، این میوه حاوی مقادیر بالایی مواد شیمیایی گیاهی است که خاصیت چربی‌سوزی بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است مصرف نصف گریپ‌فروت را پیش از وعده صبحانه و استفاده از تکه‌های آن در سالاد را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

پسته:

تحقیقات دانشمندان همیشه نشان داده که مصرف دانه‌های خوراکی مانند آجیل خواص بسیار مفیدی برای سلامت دارد. پسته نیز در مقام یکی از اصلی‌ترین دانه‌های خوراکی مفید بارها مورد بررسی محققان قرار گرفته است. برخی محققان علوم تغذیه انسانی مرکز UCLA دو گروه را مورد مطالعه قرار داده‌اند. تغذیه این دو گروه در طول آزمایش یکسان و تنها تفاوت آنها در مصرف مقدار پسته به‌عنوان میان‌وعده عصرانه بود. گروهی که در برنامه غذایی آنها پسته وجود نداشت روزانه 220 کالری و گروهی که پسته مصرف می‌کردند، روزانه 240 کالری دریافت می‌کردند. با وجود دریافت کالری بیشتر، BMI یا نمایه توده بدنی این گروه در طول هفته حدود یک درجه کاهش یافت، در حالی‌که BMI گروهی که پسته در رژیم غذایی آنها وجود نداشت بعد از این مدت بی‌تغییر باقی ماند و کلسترول و تری‌گلیسیرید خون در این گروه بهبود یافت. بنابراین، دانشمندان دریافتند که مصرف پسته به طور روزانه سرعت کاهش وزن را بالا می‌برد.

روغن آووکادو:

چربی‌های شکمی از جمله سرسخت‌ترین چربی‌های مضر بدن هستند و معمولا جزو آخرین گروه چربی‌هایی هستند که از بین می‌روند. بسیاری از افراد از این عارضه رنج می‌برند و همواره به دنبال راه‌حلی برای رهایی از این مشکل هستند. محققان تاکنون روش‌های مختلفی، از جمله روش‌های جراحی و دارویی، برای این مشکل ارائه داده‌اند؛ ولی به طور کلی استفاده از روش‌های طبیعی و غیردارویی همیشه بر روش‌های تهاجمی و دارویی ترجیح دارد و معمولا بدون صرف هزینه‌های گزاف درمانی می‌توان در مدت زمان طولانی‌تری به هدف مورد نظر دست یافت. محققان بتازگی بعد از مطالعه روی گروهی از افراد مبتلا به چربی و چاقی شکمی دریافتند که مصرف روغن آووکادو در رژیم غذایی به مقدار سه قاشق غذاخوری در روز در عرض یک ماه حدود 2درصد از چربی‌های شکمی را از بین می‌برد.

انواع بنشن:

محققان همواره روی خواص انواع بنشن روی سلامت افراد تاکید داشته‌اند. بتازگی شماری از محققان اسپانیایی دریافتند که رژیم غذایی دارای کالری محدود که شامل چهار وعده انواع بنشن مانند لوبیا در طول هفته است از رژیم‌های غذایی معادل تاثیر بیشتری در کاهش وزن دارد. در واقع، افرادی که در رژیم غذایی خود از غذاهای سرشار از بنشن استفاده می‌کنند، فشار خون سیستولیک و کلسترول بد یا LDL پایین‌تری دارند. این مواد با فیبر بالایی که دارند خیلی سریع‌تر از برخی مواد غذایی احساس سیری را به فرد منتقل می‌کنند.

ماست غنی‌شده با ویتامین D:

مصرف انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت بدن لازم است. افرادی که قصد لاغری دارند نیز برای موفقیت در این کار به انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و ترکیب آنها در مواد غذایی نیاز دارند. در این میان محققان معتقدند که مصرف ماست غنی‌شده با ترکیب ویتامین D و کلسیم در طول چهار هفته، کاهش وزن را سرعت می‌بخشد و با گنجاندن این ماده غذایی در رژیم روزانه می‌توان تا دو برابر بیشتر وزن کم کرد.

چای سبز:

در کنار ورزش و فعالیت بدنی روزانه، نوشیدن چهار تا پنج فنجان چای سبز به طور منظم روند چربی‌سوزی چربی‌های اضافی شکم را بعد از گذشت دو هفته تسریع می‌بخشد و لاغری را ساده‌تر می‌کند. چای سبز حاوی آنتی‌اکسیدان‌هایی است که مانع از تجمع چربی‌های شکمی می‌شوند و به کاهش وزن سریع کمک می‌کنند.

بادام:

دانشمندان بر این باورند که بادام یک قرص طبیعی برای کاهش وزن به شمار می‌رود. مطالعه افرادی که دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند نشان می‌دهد مصرف یک چهارم فنجان بادام در طول روز علاوه بر محدود کردن دریافت کالری روزانه وزن را کاهش می‌دهد و این روند در مقایسه با مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده و روغن آفتابگردان بسیار سریع‌تر خواهد بود و تنها در طول دو هفته می‌تواند کاهش وزن قابل‌ملاحظه‌ای به دنبال داشته باشد.

محققان دریافتند افرادی که مصرف روزانه بادام را در برنامه غذایی خود قرار می‌دهند در طول 24 هفته حدود 62 درصد کاهش وزن و کاهش نمایه توده بدنی را تجربه می‌کنند. بادام سرشار از اسید آمینه «ال-آرجینین» است که چربی‌سوزی و سوزاندن کربوهیدرات‌ها را در طول فعالیت بدنی افزایش می‌دهد؛ بنابراین محققان توصیه می‌کنند افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند پیش از حضور در باشگاه ورزشی و فعالیت بدنی، بادام مصرف کنند. (منبع: yahoo.com/ سیب، ضمیمه سه شنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
یك شهروند
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
من شخصا بادام را تجربه كردم، اشتها رو كور میكنه!!...

نیازمندی ها