جام جم سرا- رئیس اداره بهزیستی شیروان گفت: ۱۵ فرزند از شیرخوارگاهی در شهرستان شیروان به متقاضیان فرزندخواندگی در شهرستان‌های خراسان شمالی تحویل داده شد.
کد خبر: ۷۸۸۱۲۱
تحویل ۱۵ فرزند به متقاضیان فرزندخواندگی در خراسان شمالی

خلیل امیری افزود: طی دو ماه پایانی سال گذشته ۱۵ فرزند زیر هفت سال از شیرخوارگاه حضرت فاطمه (س) شیروان به متقاضیان فرزندخواندگی در شهرستان‌های استان تحویل داده شد. این فرزندان به افرادی تحویل داده می‌شود که درخواست خود را به این نهاد ارائه داده باشند و شرایط آن‌ها بررسی و صلاحیت آنان تایید شود.
رئیس اداره بهزیستی شیروان با اشاره به اینکه اغلب در جامعه خرید و فروش کودکان مشاهده می‌شود، تصریح کرد: برای جلوگیری از این موضوع باید متقاضیان برای فرزندخواندگی از طریق بهزیستی اقدام و مراحل قانونی را طی کند در غیر این صورت با این افراد برخود‌های قانونی لازم صورت می‌گیرد.

امیری با اشاره به اینکه براساس قانون زوجینی که دارای فرزند نیستند و طبق تاییدیه‌های پزشکی صاحب فرزند نمی‌شوند اجازه سرپرستی کودکان زیر ۱۲ سال تحت پوشش مراکز بهزیستی را دارند، افزود: عدم سوء پیشینه، مناسب بودن شرایط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی زوجین برای فرزندخواندگی از جمله شرایطی است که می‌بایست متقاضیان فرزند خواندگی داشته باشند.

وی اظهار کرد: در شیرخوارگاه فاطمه الزهرا به عنوان تنها مرکز نگهداری کودکان در استان خراسان شمالی ۲۴ کودک به صورت مختلط از بدو تولد تا هفت سالگی نگهداری می‌شوند.

به گفته رییس اداره بهزیستی شهرستان شیروان اکنون دو مرکز نیز برای نگهداری دختران و پسران بی‌سرپرست و بدسرپرست به صورت هیئت امنایی در این شهرستان فعالیت دارند که ۳۰ کودک هفت تا ۱۴ ساله را نگهداری می‌کنند. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها