جام جم سرا- مواد لازم: گوشت مرغ پخته و خرد شده: ۶۰۰ گرم، زرشک: ۴ قاشق غذاخوری، زرده تخم مرغ: ۲ تا ۳ عدد، بادمجان: ۳ عدد متوسط، ماست چکیده: یک و نیم لیوان، زعفران دم‌کشیده: ۲ قاشق غذاخوری، شکر: ۳ قاشق غذاخوری، روغن: به میزان لازم، نمک، فلفل و آب: به میزان لازم، برنج: ۴ پیمانه.
کد خبر: ۷۸۷۷۲۹
آموزش آشپزی: طرز تهیه «شیرازی پلو»

طرز تهیه:

برنج را پاک کرده، بشویید و با مقداری آب و نمک خیس کرده، کنار بگذارید. بعد از چند ساعت آن را بپزید و آبکش کنید. بادمجان‌ها را برش حلقه‌ای بدهید و سرخ کنید. زرشک را با شکر مخلوط کرده و تفت داده و زرده‌های تخم‌مرغ را با ماست و زعفران و نمک و فلفل مخلوط کنید و هم بزنید و بعد یک قابلمه مناسب در نظر بگیرید. گوشت مرغ را قبلا بپزید و خرد کنید. کمی روغن کف قابلمه بریزید. نصف برنج پخته را با تخم‌مرغ و ماست مخلوط کنید و در قابلمه بریزید و روی آن را با حلقه‌های بادمجان بپوشانید. زرشک و شکر را روی بادمجان‌ها ریخته و بعد تکه‌های مرغ را روی مواد قبلی بچینید و بقیه برنج را هم اضافه کنید و روی آن روغن داغ شده ریخته و پلو را به مدت ۴۰ دقیقه با حرارت ملایم دم بگذارید و با ماست و خیار میل کنید. (جام جم سرا/ چاردیواری، ضمیمه دوشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ترانه
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۰
باسلام ازسایت خوب جام جم سرا،میخواستم بگم كه بخش آشپزی اش چرا صفحه اش باز نمیشه من هركاری میكنم باز نمیشه.لطفا راهنماییم كنید جام جم .باتشكر
ترانه
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
۰
۰
ممنون از پیگیریتون.جام جم سرا.
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
۰
۰
عالی

نیازمندی ها