جام جم سرا- یک فوق تخصص قرنیه با اشاره به عوامل خشکی چشم همچون آلودگی هوا گفت: این مشکل در کشور بسیار شایع شده است.
کد خبر: ۷۸۷۳۴۴
علل شایع در خشکی چشم

دکتر حیدرعلی معینی اظهار کرد: علل مختلفی زمینه را برای خشکی چشم فراهم می‌کند که یکی از این موارد سن بیمار است.
وی با بیان اینکه بیماری‌های خاصی مانند بیماری‌های خود ایمنی، پوستی و مفصلی ممکن است با خشکی چشم همراه شوند، افزود: همچنین بیماری‌های موضعی مانند التهابات پلک و علل دیگر از جمله آلودگی هوا زمینه را برای ابتلا به خشکی چشم فراهم می‌کنند.

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه آلودگی هوا یکی از علل مهم خشکی چشم است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد خشکی چشم در مردان به علت حضور آن‌ها در محیط باز و گرد و خاک شیوع بیشتری نسبت به زنان دارد، اما این مسئله به قطعیت ثابت نشده است.

معینی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عللی که منجر به خشکی چشم می‌شود، استفاده طولانی مدت از رایانه است، خاطر نشان کرد: در زمان استفاده از رایانه تعداد پلک زدن کم می‌شود و چشم حالت خیرگی پیدا می‌کند به همین جهت خشکی چشم در افرادی که طولانی مدت از رایانه استفاده می‌کنند، بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه برای درمان خشکی چشم ابتدا باید عامل زمینه‌ای برطرف شود، گفت: در صورتی که عامل خشکی چشم یکی از بیماری‌های پوستی، مفصلی، ایمنی و پلکی باشد، باید برطرف شود و در مرحله دوم باید از انواع اشک مصنوعی به صورت پماد، اشک قطره‌ای و ژل در زمان‌هایی که علائم بیماری ظاهر شد، استفاده شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد محدودی از افرادی که دچار سوختگی‌های شیمیایی می‌شوند نیز به خشکی چشم مبتلا می‌شوند، تصریح کرد: مجروحان جنگی که از قبل دچار سوختگی‌های شیمیایی شدند و افرادی که به دنبال حوادث در کار، مواد شیمایی وارد چشم‌شان می‌شود، مبتلا به خشکی چشم می‌شوند که البته تعدادشان محدود است.

معینی با اشاره به خشکی چشم پس از عمل لیزیک گفت: برخی از افراد نیز در کوتاه مدت به خشکی چشم مبتلا می‌شوند و این اختلال به ندرت در بلند مدت ادامه می‌یابد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها