دکتر حسن احدی، روان‌شناس از پرورش یک عادت خوب می‌گوید

خوشبختی با مثبت‌اندیشی

جام جم سرا- با انجام چند تکنیک اساسی، مثبت اندیشی را در خود تقویت کنید زیرا این افکار ما هستند که می‌توانند زندگی ما را دگرگون سازند.
کد خبر: ۷۸۶۴۵۱
مثبت بیاندیشید تا زندگی موفقی داشته باشید

اگرچه وقتی اتفاق ناگواری برای ما می‌افتد، مثبت نگاه کردن به آن تا حدی غیر ممکن به نظر می‌رسد اما حداقل می‌توان اجازه نداد اتفاقات منفی تمام نگاه شما را به زندگی در برگیرد.
یک مشاور و روان‌شناس با اشاره به داشتن افکار مثبت اظهار کرد: در صورتی که به طور ذاتی فرد منفی‌بافی هستید، به مدت بیشتری برای تغییر این دیدگاه نیاز دارید. نخستین قدم برای این دیدگاه این است که افکار منفی خود را بشناسید.
مریم ملک صالحی تصریح کرد: بعد از شناسایی اندیشه‌های منفی خود، سپس یک قدم به عقب برداشته و از خود این سؤالات را بپرسید:
- آیا شرایط به‌‌ همان اندازه بد است که من فکر می‌کنم؟
- آیا می‌توان به شیوه دیگری به قضایا نگاه کرد؟
- از اتفاق‌های پیش آمده چه تجربه‌ای کسب کرده‌ام که در آینده آن را به کار ببرم؟
وی اذعان داشت: بعد از مطرح کردن این سؤال‌ها از خود، شروع به تکرار جمله‌های تأکیدی مثبت کرده و این عبارت‌ها را آگاهانه برای خود خلق کنید و از به کار بردن جمله‌های منفی به طوری جدی پرهیز کنید.
این روان‌شناس تأکید کرد: این نگرش که مثبت اندیشیدن را باید به روزی موکول کرد که مشغله و استرس کمتری داشته باشیم، به طور کامل اشتباه است زیرا ممکن است آن روز فرا نرسد. پس به طور مستمر مثبت اندیشی داشته باشید که شاید در پس هر اتفاق بدی یک خوبی نهفته باشد. به جای این‌که برای گذشته حسرت بخورید و مدام نگران آینده باشید بهتر است به لحظه‌های مثبت حال تمرکز کرده و به دنبال موقعیتهایی باشید که شادی‌های کوچک در طور روز برای شما فراهم کند. اگر به طور جدی میل دارید که تغییر کرده و دگرگون شوید از همین الان تصمیم بگیرید افکار منفی خود را دور ریخته و مثبت بیندیشید. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها