تازه‌ترین خبرها از وضعیت رسیدگی به پرونده‌های مشمولان فراری و غایب

پاسخ سردار کمالی به سوال «قسطی شدن جریمه سربازی»

جام جم سرا- اگرچه طی یکی‌دو هفته آینده از سوی مسئولان مرتبط با موضوع جریمه غیبت سریازی اطلاع‌رسانی خواهد شد، مشمولانی که برای پرداخت جریمه ریالی ثبت‌نام کرده بودند، باید مراقبت سودجویانی باشند که به بهانه‌ها و ترفندهای گونه‌گون قصد سوءاستفاده از دیگران را دارند. باید توجه داشته باشند طی یکی دو هفته آینده از سوی مسئولان مربوط انجام خواهد شد.
کد خبر: ۷۸۶۱۸۷
متقاضیان پرداخت جریمه ریالی سربازی فریب نخورند

از نیمه بهمن ماه سال گذشته که روند آغاز ثبت نام مشمولان دارای هشت سال غیبت و بیشتر از آن برای پرداخت جریمه ریالی به جای انجام خدمت سربازی آغاز شد، بیش از ۲۷۰ هزار متقاضی تا پایان مهلت مقرر یعنی پایان اسفندماه ۹۳ ثبت نام کردند. پس از آن نیز مهلت جدیدی برای ثبت نام اعلام نشد و فرآیند احراز صلاحیت و بررسی واجدین شرایط در دستور کار قرار گرفت که تا کنون نیز این روند از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا و با همکاری وزارتخانه‌های علوم، بهداشت و آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد اسلامی و... ادامه دارد و آنطور که سردار ابراهیم کریمی، جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفته بود؛ پس از پایان بررسی‌ها مراحل مختلف ادامه روند رسیدگی و دریافت کارت از طریق پیامک به واجدین شرایط و متقاضیان اطلاع داده خواهد شد.

با گذشت ۲۰ روز از آغاز سال جدید، برخی از مشمولان ضمن تماس‌هایی درباره نحوه رسیدگی به درخواستشان و جزئیات بیشتر از آن، سوالاتی را مطرح کرده بودند؛ این دسته از افراد باید توجه داشته باشند که طی هفته آینده جزئیات این امر از سوی مسوولان مربوطه سربازی اطلاع رسانی خواهد شد. بنابراین لازم است که این دسته از افراد از مراجعه حضوری به سازمان وظیفه عمومی ناجا، رده‌های وظیفه عمومی استان‌ها و دفا‌تر پلیس+۱۰ خودداری کرده و در نظر داشته باشند که هرنوع تغییر و نتیجه بررسی‌ها از طریق پیامک به مخاطبان اطلاع داده خواهد شد.

موضوع دیگر نیز سودجویی احتمالی برخی از افراد فرصت طلب است که ممکن است با طرح ادعاهایی اقدام به اخاذی از شهروندان و متقاضیان طرح جریمه ریالی سربازی کنند؛ موضوعی که پلیس نیز اعلام کرده که با چنین افرادی برخورد خواهد کرد و شهروندان نیز توجه داشته باشند که به چنین وعده‌های پوچ و بی‌اساس توجه نکنند و بدانند که چنین اداعایی کذب بوده و صلاحیت ثبت نام کنندگان تنها از طریق بانک اطلاعاتی مشمولان و اطلاعات دیگر نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوطه احراز خواهد شد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها