دستیابی دانشمندان به روشی جدید برای پیشگیری از سکته

فولیک اسید استفاده کنید تا سکته نکنید

جام جم سرا- محققان چینی دریافته‌اند که فولیک اسید می‌تواند به کاهش احتمال بروز سکته در افراد دارای فشار خون بالا کمک کند.
کد خبر: ۷۸۳۶۶۳
فولیک اسید استفاده کنید تا سکته نکنید

این مطالعه که توسط دکتر «یانگ هیو» در بیمارستان فرست دانشگاه پکینگ انجام شد، نتایج را در بیش از ۲۰ هزار فرد بزرگسال در چین که مبتلا به بیماری فشار خون بالا بوده و دچار حمله قلبی یا سکته نشده بودند، پیگیری کردند.
به شرکت کنندگان به طور تصادفی روزی یک قرص فولیک اسید و داروی «انالاپریل» مربوط به فشار خون بالا داده می‌شد. در ۴/۵ سال طول دوره درمان، اولین بروز سکته در ۲/۷ درصد از افراد گروه مصرف کننده فولیک اسید و انالاپریل و ۳/۴ درصد در گروه دریافت کننده انالاپریل به تنهایی مشاهده شد. این بدین معناست که ریسک بروز سکته در بین افراد دریافت کننده همزمان اسیدفولیک و انالاپریل، ۲۱ درصد کمتر بود.


همچنین مشخص شد که افراد مصرف کننده انالاپریل و فولیک اسید کمتر در معرض خطر بروز سکته ایسکمی، یعنی ۲/۲ درصد در مقابل ۲/۸ درصد، بودند. حملات ایسکمی، حملات ناشی از انسداد رگ‌ها هستند و در حدود ۸۷ درصد از مجموع تمام سکته‌ها را دربر می‌گیرند.
پژوهشگران دریافتند مصرف فولیک اسید با کاهش مرگ و میرهای ناشی از ناراحتی‌های قلبی، حمله قلبی و سکته، یعنی ۳/۱ درصد در مقابل ۳/۹ درصد، همراه است. (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ناظم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
۰
۰
سلام
سنم 38 سال است و مشكل خاصی ندارم . آیا بدون تجویز پزشك می توان فولیك اسید مصرف كرد ؟
و اگر جواب مثبت می باشد چند میلیگرم در روز ؟
با تشكر

نیازمندی ها