جام جم سرا- این مطلب مخصوص کسانی است که تجربه خوش نگذراندن در سفر را دارند آن هم به خاطر کج خلقی بعضی از هم سفر‌هایشان. این مطلب را بخوانید و به خودتان و اطرافیانتان قول بدهید از سال جدید هر وقت به سفر رفتید حسابی خوش بگذرانید.
کد خبر: ۷۸۲۴۹۶
راهکارهایی برای ساختن خاطرات خوب از سفر

علی، 27 ساله که در مغازه صوتی و تصویری کار می‌کند، بین دوستان و اقوام به خوش سفر بودن معروف است به خاطر همین، همیشه نفر اول فهرست دوستانش برای سفر است. او نکته‌هایی از تجربه‌هایش برایمان می‌گوید.

هر وقت به سفر می‌روم فکر می‌کنم شاید زمان دیگری نتوانم کنار دوستانم باشم، به همین خاطر اجازه نمی‌دهم دیگران را ناراحت کنم و به راحتی کسانی را که ناراحتم می‌کنند از برنامه‌های سفرم حذف می‌کنم.
تصمیم‌هایی هستند که باید قبل از سفر درباره آن‌ها صحبت شود تا فرصت چند روزه سفر به حل اختلاف‌نظر‌ها اختصاص پیدا نکند.
قبل از سفر درمورد مخارج تصمیم بگیرید. قبل از سفر با دوستانتان درباره مسائل مالی صحبت کنید. اینکه در سفر چقدر خرج کنید، برای تفریحات و رستوران‌ها چه میزان هزینه کنید، کجا اقامت داشته باشد و.... صحبت درباره مسائل مالی، زمینه بسیاری از دعوا‌ها را که ممکن است پیش بیاید از بین می‌برد. البته بیشتر جر و بحث‌ها بر سر مسائل جزیی است که حسابی حالتان را می‌گیرد. پس پیشگیری کنید.
تقسیم کار کنید. همان اندازه که شما دوست دارید در سفر استراحت کنید دیگران هم دوست دارند. به جای در رفتن از زیر کار‌ها آن‌ها را تقسیم کنید تا به همه خوش بگذرد. پس هنگام سفره پهن کردن خودتان را گم و گور نکنید، موقع جمع کردن سفره و ظرف شستن سرتان را گرم نکنید، موقع کباب پختن خودتان را به خواب نزنید و....
وقت‌شناس باشید. اگر دسته‌جمعی به سفر رفته‌اید به دیگران احترام بگذارید و برای انجام برنامه‌هایی که تعیین شده است، وقت‌شناس باشید. اصلا صحیح نیست در سفر برنامه‌های دیگران را خراب کنید. اگر برای انجام برنامه‌ای لازم است صبح زود بیدار شوید حتما این کار را بکنید. خوابیدن و دیر بیدار شدن شما می‌تواند هم سفر‌هایتان را حسابی عصبانی کند و زمینه بسیاری از دعوا‌ها باشد.
به جای تلفن با هم سفر‌هایتان همراه باشید. این روز‌ها همه تلفن همراه دارند و به لطف تکنولوژی در دور افتاده‌ترین روستا‌ها هم آنلاین هستند. اما اگر دلتان نمی‌خواهد صدای بقیه را در آورید و حسابی خوش بگذرانید، کمی سرتان را از روی تلفن همراه‌تان بلند کنید و به جای تلفن با هم سفر‌هایتان همراه باشید. به نظر من بد‌ترین کار در سفر‌ها این است که به دیگران توجه نداشته باشیم و مدام حواسمان به تلفن، تبلت یا لپ‌تاپ، یافتن سیگنال‌های وای‌فای برای گذاشتن عکس در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی باشید. اگر می‌خواهید سفر به یاد ماندنی‌تر از عکس‌هایی که می‌گیرید داشته باشید، به محض حرکت به جای تلفن حواستان به دوستان و خانواده‌تان باشد و برای آن‌ها وقت بگذارید.
بعضی‌ها استعداد عجیبی دارند تا تمام دلخوری دوران چندساله زندگی را هنگام سفر سر خالی کنند. انگار چون در سفر تا فرصت دارند باید تمام اختلاف‌نظر‌ها را رو کنند و همه چیز را به هم ربط دهند و تمام دلخوری‌های چندساله‌شان را سر هم خالی کنند. خودتان به کنار، دیگران چه گناهی دارند که باید به خاطر بحث‌های شما مسافرتشان خراب شود؟ پس اگر از هم ناراحت هستید، قبل از سفر مشکلات را با هم حل کنید تا سفر را برای دیگران زهر نکنید.
شکمو نباشید. در طول سال شما وقت دارید هر غذا و خوراکی که دوست دارید بخورید. شما می‌توانید با مادرتان بر سر پختن غذایی که دوست ندارید جر و بحث کنید اما در سفر اجازه ندارید مدام برای شکمتان غر بزنید. اگر غذای آن روز را دوست ندارید بگویید، اما در ‌‌نهایت به تصمیم جمع احترام بگذارید.
تنها خور نباشید و اگر قرار است چیزی را بخورید حتما به بقیه هم تعارف کنید. اگر دسته‌جمعی بیرون رفتید درست نیست فقط برای خودتان خوراکی بخرید. خوراکی‌هایتان را در ماشین‌تان پنهان نکنید چون حتما دیگران این موضوع را متوجه و حسابی دلخور می‌شوند.
خلاصه اینکه هزار و یک راه برای اینکه مسافراتتان را خراب کنید و خوش نگذرانید وجود دارد. تصمیم با خودتان است که رفتار‌هایتان را تغییر دهید و حسابی خوش بگذرانید و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید و در سال‌های پیری خاطره‌های آن را برای نوه‌هایتان تعریف کنید و یک دل سیر بخندید یا اینکه به همین رفتار‌ها ادامه دهید و همیشه یک برچسب بد مسافرت را یدک بکشید و هیچ خاطره خوبی از سفر نداشته باشید. (شیما جهان بخش/ ایران نورزو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها