روش زندگی با شوهر بی‌مسئولیت

آخه اینم شد شوهر واسه ما؟!

جام جم سرا: شوهرم ۵۰ ساله است. وقتی که در منزل است، یا خواب است یا تلویزیون تماشا می‌کند. با او چه‌طور باید رفتار کنم؟
کد خبر: ۷۸۱۳۴۶
شوهر من، یا خواب است یا پای تلویزیون!

پاسخ مشاور: مشخص نکرده‌اید که آیا فرزند دارید یا نه و آیا همه آن‌ها ازدواج کرده‌اند و از پیش شما رفته‌اند یا خیر. با این حال و چون شوهر شما ۵۰ ساله است، احتمال می‌دهم فرزندان شما ازدواج کرده‌اند و شما و شوهرتان در خانه تنها مانده‌اید و همین باعث ایجاد مشکل برای شما شده است چراکه بیشتر والدین در سن شما به همین دلیل دچار مشکل می‌شوند.
توجه داشته باشید که احتمالا دلیل خوابیدن یا تماشای تلویزیون بیش از حد شوهرتان بی‌انگیزگی یا بی‌هدف بودن او به آینده است که با توجه به سن شوهرتان تا حدودی طبیعی است.


شوهرتان در حالت آشیانه خالی است

به نظر می‌رسد که در حال حاضر شما و شوهرتان در مرحله‌ای قرار گرفته‌اید که از آن با عنوان آشیانه خالی یاد می‌شود. والدینی که سال‌ها با فرزندان خود زندگی کرده‌اند و از وجود آن‌ها در کنار خود بهره برده‌اند یا به دلیل بازنشسته شدن بعد از سال‌ها فعالیت و کار، ناگهان خود را تنها می‌بینند در حالت آشیانه خالی قرار می‌گیرند.
این شرایط می‌تواند یک شوک باشد و موجب بروز یکسری رفتار و هیجانات ناخواسته در والدین می‌شود. از طرفی همسر شما در دوره‌ای قرار گرفته که توانمندی شغلی سابق خود را ندارد و این موجب شده است در روند کنونی زندگی خود نوسان شدیدی را تجربه کند که بر رابطه بین شما و همسرتان هم تاثیر منفی می‌گذارد.
پیشنهاد می‌کنم برای حل مشکل، توصیه‌هایی را که در ادامه مطرح می‌شود انجام دهید و امیدوارم تغییری در کیفیت زندگیتان حاصل شود.


برنامه دورهمی با فرزندانتان بگذارید

اگر همه فرزندانتان ازدواج کرده‌اند، برنامه‌هایی با هماهنگی تمامی فرزندانتان برای نشست‌های دورهمی داشته باشید. با فرزندانتان صحبت کنید و زمانی را تعیین کنید که در دوره کنونی هر هفته در کنار هم باشید.
به این شکل، شما و همسرتان می‌توانید با تنش‌های موجود در آشیانه خالی که در آن قرار گرفته‌اید کنار بیایید. البته این به معنای این نیست که فرزندانتان را مجبور کنید مدام کنار شما باشند اما می‌توانید به صورت برنامه ریزی شده، دورهمی‌هایی داشته باشید که هنوز هم حضور گرم فرزندان در کنار خودتان را تجربه کنید.


بیشتر در اجتماع حاضر شوید

اگر هم فرزندی ندارید، سعی کنید برنامه‌هایی برای حضور در اجتماع داشته باشید. یکی از دلایلی که شوهرتان کم حوصله شده این است که تحمل شرایط موجود در خانه را ندارد. بهتر است برنامه‌هایی برای حضور در اجتماع به صورت فردی یا مشترک داشته باشید. شرکت در برنامه‌هایی مانند جلسات مذهبی، کلاس‌های مورد علاقه شوهرتان، شرکت در برنامه‌های فرهنگی و آموزشی که در فرهنگسرا‌ها برگزار می‌شود و مواردی از این قبیل، می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. توجه داشته باشید که هدف این است شوهرتان هرگاه در خانه حضور دارد، شرایط منفی ناشی از آشیانه خالی بر شما و همسرتان تاثیر نگذارد. (جواد غفوری نسب، کار‌شناس ارشد مشاوره خانواده/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها