جام جم سرا: جوانی ۲۹ ساله هستم. خانمم ۲۴ ساله است و مدام در حال ایراد گرفتن از من است به خاطر همین تصمیم گرفتم دوباره ازدواج کنم. به نظرتان اوضاعم بهتر می‌شود؟
کد خبر: ۷۷۳۱۹۸
ایرادگیری‌های همسرم، مرا به فکر ازدواج مجدد انداخته

پاسخ مشاور: با توجه به اینکه بدرستی توضیح نداده‌اید که همسرتان در چه زمینه‌هایی از شما ایراد می‌گیرد، نمی‌توان درباره منطقی یا غیر منطقی بودن آن ایراد‌ها نظر داد. با این حال از شما می‌خواهم به نکاتی که در ادامه مطرح می‌شود، توجه ویژه‌ای داشته باشید.


تفاوت‌هایتان را بشناسید

زن و شوهر از لحاظ فیزیکی، باور‌ها و اعتقادات، رسم و رسومات خانوادگی، فرهنگی، تحصیلات و... تفاوت‌هایی با هم دارند و علاوه بر اینکه این تفاوت‌ها جالب هستند، می‌توانند زمینه ساز اختلاف بین زوجین نیز باشند؛ بنابراین هم شما و هم همسرتان باید توجه داشته باشید که این اختلاف‌ها وجود دارند، اما چگونه مطرح کردن آن‌ها برای رسیدن به نقطه نظر مشترک بسیار مهم است تا احساس مورد ایراد واقع شدن در طرف مقابل ایجاد نشود؛ به طور مثال، خانم‌ها عاطفی و مرد‌ها منطقی‌تر عمل می‌کنند. دانستن همین تفاوت به داشتن رابطه بهتر با همسر کمک زیادی می‌کند.


عوامل زمینه ساز را حذف کنید

شاید شما واقعا رفتار یا باوری دارید که غیرمنطقی است و همسرتان را به تذکر دادن یا به قول خودتان ایراد گرفتن وامی دارد؛ به عنوان مثال مصرف مواد مخدر، اهل کار نبودن، ارتباط زیاد با دوستان، تمایل نداشتن به ارتباط با خانواده همسر، داشتن توقعات غیر منطقی از همسر یا حتی شکل بعضی رفتارهای شما مانند نحوه غذا خوردن و... ممکن است باعث شود که همسرتان برای تغییر رفتارهای اشتباه‌تان تذکر دهد.

با این حال و اگر این گونه هستید، این رفتار‌ها و باور‌هایتان را طوری ساماندهی کنید که او مجبور نشود به شما تذکر دهد.


همسرتان را درک کنید

آیا تا به حال با همسرتان درباره این که من از دید شما چگونه همسری هستم، انجام داده‌اید؟ آیا تا به حال در گفت‌و‌گو با همسرتان به مواردی که مد نظرتان است، اشاره کرده‌اید و به طور مثال به او گفته‌اید که از ایراد گرفتن‌هایش خسته شده‌اید؟ آیا از نقاط مثبت و منفی رفتاری خودتان آگاه هستید و می‌دانید چه رفتارهایی همسرتان را خوشحال یا ناراحت می‌کند؟
توجه داشته باشید که گفت‌و‌گو در فضایی آرام با درک تمام احساسات همسر می‌تواند گره رابطه شما را باز کند.


ازدواج مجدد برای شما خطای بزرگی است

گفته‌اید که آیا ازدواج مجدد می‌تواند باعث درست شدن اوضاع شود یا نه. در پاسخ به این سوالتان باید بگویم که قبل از گرفتن هر تصمیم عجولانه‌ای، باید روی بهبود رابطه با همسر کنونی‌تان با توجه به نکاتی که مطرح شد، کار کنید. ازدواج مجدد می‌تواند خطای بزرگی با توجه به وضعیت فعلی شما باشد چراکه ممکن است دلیل ایراد گرفتن‌های همسرتان، رفتارهای اشتباه شما باشد و در ازدواج بعدیتان هم با این مشکل درگیر باشید. (دکتر مسعود خاکپور، کار‌شناس و مشاور خانواده/خراسان)


*انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی در «جام جم سرا» لزوماً به معنای تایید یا رد محتوای آن نیست و صرفاً به قصد اطلاع کاربران بازنشر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نیما
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
29 سالته میخوای زن دوم هم بگیری؟؟ ماشالا به این همه اعتماد به نفس
زنت حق داره ازت ایراد بگیره كسی كه جای حل مشكل میخواد بره زن بگیره واقعا قابل تحمل نیست به نظرم این زن توست كه باید هرچه سریع تر خودشو از زندگی با تو خلاص كنه
میلاد
Sweden
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
ای مرد خودش مشكل داره از تصمیمش هم معلومه.چطور از ایرادهای زنش خسته شده میخواد دوباره زن بگیره ولی زن ایرادگیر اولش رو هم نگه داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الف
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
۰
۰
آخه یكی نیست بهش بگه تو كه توی یكی اش موندی، دومی رو میخوای چیكار؟؟
خدایا ....
میترا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
۰
۰
ای واااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااای از دست شما مرد هااااااا منطقی فك كن و دلیل ایرادها ی همسرتو سوال كن هزار راه هست برا مشكلات این چه تصمیمی هست كه گرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟احتمالا حق با همسرتونه!!!!!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها