روایت جام‌جم از زندگی 3 زن معتاد به شیشه که راه زندگی را اشتباهی رفته‌اند

تفریح اینها به اعتیاد رسید

جام جم سرا: ‌به گفته رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، در ۹ ماهه امسال، ۱۲ درصد زنان مطلقه زیر ۲۰ سال سن داشتند که خشونت‌های خانگی، اعتیاد و غیره از علل عمده طلاق آن‌ها بوده ست.
کد خبر: ۷۷۲۰۸۲
سن ۱۲ درصد از زنان مطلقه زیر ۲۰ سال است

سید حسن موسوی چلک در همایش استانی نقش مشارکت اجتماعی در کاهش تقاضای موادمخدر و روانگردان‌ها اظهار کرد: وضعیت اجتماعی کشور مساعد نیست، زیرا همواره نگاه سیاسی و امنیتی بر نگاه اجتماعی‌محور ترجیح داده شده و نتوانسته‌ایم فضای مشارکت‌های اجتماعی را به درستی در جامعه فراهم کنیم و این نحوه برخورد و نگاه استراتژیک اشتباه ما از ابتدای کار بوده است که تا الان نیز وجود دارد.

چلک در این باره تصریح کرد: باید اعتراف کنیم آنچه از مشارکت اجتماعی برداشت کرده‌ایم و مبنای کار خود قرار می‌دهیم، با واقعیت آن فاصله معناداری دارد.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: در حال حاضر باید نگران حوزه اجتماعی جامعه خود باشیم زیرا این حوزه در حاشیه بوده است. ما باید رویکرد و نگاه خود را درخصوص مسائل اجتماعی و مشارکت‌های اجتماعی تغییر دهیم و تا زمانی که نتوانیم مدیریت خود را هوشمند سازیم، نمی‌توانیم در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از اعتیاد در اجتماع، اقدام موثری انجام دهیم.

چلک ضمن اشاره به اینکه با توجه به آمار در پنج سال اخیر شاهد افزایش چشمگیر موادمخدر بوده‌ایم، اظهار کرد: این آمار‌ها نتیجه آن است که در حال حاضر من به عنوان یک فعال اجتماعی باید مطیع کسانی باشم که نمی‌خواهند فضا را برای مشارکت اجتماعی و فعالیت‌های اجتماعی فراهم کنند پس با وجود چنین واقعیتی باید خدا را شکر کنیم، وضعیت بد‌تر از این نیست.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران ادامه داد: از نتایج عدم مشارکت‌های مردمی در اجتماع و غفلت در حوزه اجتماعی این است که در حال حاضر مردم تماشاگر اتفاق‌هایی از قبیل مرگ یکدیگر می‌شوند برای اینکه برای مثال از این واقعه فیلم گرفته و آن را در اینستاگرام خود قرار دهند تا لایک بیشتری بگیرند و این یک فاجعه اجتماعی است.

وی ضمن بیان اینکه تهران یکی از شلوغ‌ترین شهرهاست اما احساس تنهایی در این شهر به مراتب بیشتر از سایر نقاط است، گفت: این نشان‌دهنده عدم آمادگی روانی جامعه برای مشارکت‌های اجتماعی است.

موسوی چلک همچنین ضمن بیان اینکه منکر تلاش سایر همکاران خود برای بهبود و ساماندهی وضعیت موجود نیستم، عنوان کرد: در حال حاضر سازمان‌های غیردولتی به عنوان لکه‌گیر فعالیت‌هایی که دولت نمی‌خواهد و یا نمی‌تواند انجام دهد، استفاده می‌شوند و امروز هیچ سازمان غیردولتی نمی‌تواند مطالبه‌گر مسائل اجتماعی باشد، زیرا در این صورت با مشکل مجوز پروانه روبه‌رو خواهد شد در حالی که این سازمان‌ها باید در سیاست‌گذاری و اجرای آن نقش موثری داشته باشند.

رییس انجمن مددکاری اجتماعی ایران همچنین روابط جنسی متعدد، مصرف موادمخدر صنعتی شیشه و غیره را نتیجه غفلت در امور اجتماعی در سال‌های گذشته دانست و عنوان کرد: تفکر اجتماعی صحیح با بند ۱۶، تفکر شورآباد، افزایش زندان‌ها و غیره اتفاق نمی‌افتد، بلکه این سرمایه‌های اجتماعی با افزایش اعتماد و آگاهی در جامعه محقق می‌شوند گمان می‌کنم برای رسیدن به این اعتماد باید بازنگری جدی در حوزه‌های اجتماعی صورت گیرد.

وی گفت: امنیت و آرامش و رشد در جامعه نتیجه شفافیت و صداقت با مردم است لذا باید با مردم شفاف و صادق باشیم و اعتراف می‌کنم در حوزه‌های اجتماعی با مردم اینچنین نبوده‌ایم و نتیجه آن مشکلات و آسیب‌های اجتماعی متعدد است. هیچ کشوری ساخته نمی‌شود مگر اینکه خود مردم آن کشور بخواهند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها