جام جم سرا: اگر به تعداد دفعات مراجعه‌تان به سوپرمارکت‌ها دقت کنید به راحتی می‌فهمید که آنها تا چه اندازه در ولخرجی‌های یک خانواده موثرند! در این مطلب مهم‌ترین نکات خرید از سوپرمارکت‌ها، فهرست شده‌اند و با رعایت آنها می‌توانید هزینه‌های خرید از سوپرمارکت‌ها را به حداقل برسانید.
کد خبر: ۷۷۲۰۶۹
٧ نکته طلایی برای خرید اقتصادی از سوپرمارکت‌ها

موادغذایی ماندگار را بدون بسته‌بندی بخرید

برای خرید موادغذایی ماندگار، وقت بیشتری بگذارید. اگر خرید اقلامی مانند برنج، حبوب، ادویه و اقلام مشابه را از مراکز عمده‌فروش موادغذایی انجام دهید برایتان به‌صرفه‌تر است. این اقلام در سوپرمارکت‌ها به صورت بسته‌های کوچک عرضه می‌شوند که با در نظر گرفتن قیمت مواداولیه، هزینه کارگری، حمل‌ونقل و حاشیه سود شرکت‌های بسته‌بندی می‌توانید متوجه شوید که قیمت یک کیلوگرم برنج یا حبوب فله برایتان ارزان‌تر از یک کیلوگرم اقلام بسته‌بندی تمام می‌شود.


با ذره‌بین به سوپرمارکت نروید

سوپرمارکت‌ها پر از کالاهای ریز و به دردنخور هستند. برچسب گلدار اجاق گاز یا درپوش فانتزی مسواک و ده‌ها کالای مشابه می‌توانند خانه‌تان را از کالاهایی انباشته کنند که نه‌تنها به چشم نمی‌آیند بلکه هزینه‌ای اضافه به شما تحمیل می‌کنند. بهترین کار این است که سوپرمارکت‌ها را کنجکاوانه زیرورو نکنید. با این روش برای خریدهای غیرضروری کمتر وسوسه می‌شوید.


به تاریخ انقضای محصولات توجه کنید

وقتی فروشنده یک سوپرمارکت اجناسش را ارزان می‌فروشد شک کنید! یکی از مهم‌ترین ترفند فروشندگان سوپرمارکت‌ها، ارزان‌فروشی اجناسی است که به تاریخ انقضای خود نزدیک شده‌اند. در این مواقع بسیاری از مشتریان هیجان‌زده شده و تعداد زیادی از کالاهای ارزانقیمت سوپرمارکت‌ها را خریداری می‌کنند غافل از این‌که دقیقه ٩٠ انقضای آن موادغذایی به سر آمده و قبل از این‌که بتوانید تمام خوراکی‌های خریداری‌شده‌تان را مصرف کنید بیشتر آنها فاسد می‌شوند.


با لیست خرید بروید

نیازهای دقیق‌تان را یادداشت کرده و سپس به فروشگاه بروید. این کار به شما کمک می‌کند تا خریدهای تفریحانه، شما را با قبض نجومی صندوق‌دار مواجه نکند.


همه چیز را به صورت آماده، نخرید

تهیه برخی از موادغذایی در خانه برایتان ارزان‌تر تمام می‌شود. هیچ نیازی نیست سبزیجات را به صورت پاک و خرد شده بخرید. می‌توانید زمان مشخصی در هفته را برای پاک کردن و قطعه کردن مرغ یا ماهی اختصاص دهید. میوه‌های بسته‌بندی شده اختلاف قیمت قابل توجهی با میوه‌های عرضه شده در میوه‌فروشی‌ها یا میادین میوه‌وتره‌بار دارند. اگر بتوانید آبلیمو، رب یا مربا را در خانه‌تان تهیه کنید علاوه بر این‌که هزینه کمتری متحمل می‌شوید ماده غذایی سالم‌تری مصرف می‌کنید. با این روش از بهداشت و کیفیت مواداولیه به کار رفته در آن ماده خوراکی اطمینان دارید ضمن این‌که مجبور به استفاده از مواد مضر نگهدارنده هم نیستید.


فروشندگان، مشاوران خوبی نیستند

فروشندگان معمولا گزینه‌هایی را به شما پیشنهاد می‌دهند که سود فروش‌شان بیشتر است. حتی ممکن است این گزینه‌ها، کم‌طرفدار باشند و فروشنده برای این‌که از شرشان راحت شود آن را به مشتریان پیشنهاد می‌کند. در هر صورت مشورت با بیشتر فروشنده‌ها برایتان هزینه‌بردار است. اگر در خرید مردد هستید نظرخواهی از مصرف‌کنندگان بهترین راه است.


اسیر شهرت یک برند خاص نشوید

حتما چند مارک تجاری را تجربه و مقایسه کنید. برخی برندها پول شهرت‌شان را می‌گیرند! ممکن است یک کالا با کیفیت قابل توجه پیدا کنید که ارزان‌تر باشد. پس به جای این‌که اسیر شهرت و جاذبه یک برند خاص شوید کالاهای رقیب را هم امتحان کنید. با این شیوه می‌توانید دسته‌ای از کالاها باکیفیت قابل قبول را شناسایی کنید که قیمت معقول‌تری دارند. (شهروند)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها