برخی مشاغل باعث افزایش آسیب به ناحیه کمر می‌شوند

محققان: درست بنشینید تا کمردرد نگیرید

جام جم سرا:‌ پزشکان هشدار می‌دهند که قرار گرفتن بدن در وضعیت نامناسب به هنگام کار کردن از عوامل اصلی بروز کمردرد است.
کد خبر: ۷۷۱۹۱۴
محققان: درست بنشینید تا کمردرد نگیرید

متخصصان استرالیایی بر اساس مطالعات اخیر خود اظهار داشتند: انجام مشاغل و کارهای دستی که موجب می‌شوند بدن در وضعیت جسمی نامناسبی قرار گیرد احتمال بروز کمردرد را تا ۸ برابر افزایش می‌دهد.

همچنین خستگی و آشفته بودن در مواقع کار کردن از دیگر فاکتورهای خطرزا در بروز کمردرد و تشدید آن به حساب می‌آید. علاوه بر این، طبق مشاهدات متخصصان استرالیایی احتمال بروز کمردرد در ساعت‌های هفت صبح تا هنگام ظهر به بیشترین حد می‌رسد.

«مانوئلا فریرا» از متخصصان این مطالعه گفت: مطالعه ما در نوع خود اولین موردی است که قرار گرفتن در معرض طیفی از محرک‌های بروز کمردرد را بررسی کرده‌ که بسیاری از این محرک‌ها اصلاح‌شدنی هستند.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، نزدیک به ۱۰ درصد مردم سراسر جهان در مرحله‌ای از زندگی خود، کمردرد را تجربه کرده‌اند. کمردرد دلیل اصلی ناتوانی و از کار افتادگی به حساب می‌آید و نسبت به مالاریا، دیابت یا سرطان ریه بیشترین میزان تاثیر سوء را بر سلامت عمومی دارد.

به نقل از هلث‌دی نیوز، درک و شناسایی عوامل خطرزای موثر در بروز کمردرد و کنترل میزان قرار گرفتن در معرض این عوامل می‌تواند اولین گام مهم در پیشگیری از این عارضه باشد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها