جام جم سرا: رابطه درست جنسی بین یک زوج از مهم‌ترین بخش‌های زندگی آنهاست؛ رابطه‌ای که ارتباط مستقیم به ابعاد دیگر زندگیشان دارد و می‌تواند خوشبختی و رضایتمندی آنان را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین توجه به این بعد زندگی نه شرم‌آور است و نه قابل سرزنش. این نوشتار به ۱۰ مساله اساسی در این رابطه مهم می‌پردازد.
کد خبر: ۷۶۹۱۱۰
۱۱ دانستنی مفید برای یک رابطه لذتبخش

۱-رابطه جنسی یکی از ابعاد ارتباطی بین زن و مرد است (بعد اقتصادی، بعد عاطفی، بعد فکری، بعدجنسی). رابطه جنسی مساله عجیب و غریب و چندش آوری نیست که خانواده‌ها درباره آن بی‌توجه باشند. با این حال و متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها در آموزش مسائل جنسی هم برای خود و هم برای فرزندانشان کوتاهی می‌کنند.

۲- خانم‌ها توجه کنند که رابطه جنسی یک قسمت از رابطه زن و مرد است و قسمت شروع هم هست. باید درباره آن واقع بین باشند. آقایان هم توجه کنند که رابطه جنسی تنها رابطه بین زن و مرد نیست.

۳- رابطه جنسی یک رفتار است ولی پانتومیم نیست و باید در رابطه جنسی هم، از کلام و بیان استفاده کرد. باید به طرف مقابل گفت و از او شنید که برای داشتن رابطه‌ای لذتبخش به چه چیزی نیاز داریم یا او چه نیازهایی دارد.

۴- باورهای غلط را در مورد رابطه جنسی که از بچگی در ذهن‌هایمان نقش بسته باید با مطالب جدید علمی عوض کنیم تا رابطه‌مان به جای لذتبخش بودن به خرافات تبدیل نشود.

۵- هیچ وقت از رابطه جنسی به عنوان سلاح استفاده نکنید (گاهی برخی رفتاری از خود بروز می‌دهند که همسرشان فکر می‌کند رابطه جنسی یک اسلحه در دست طرف مقابل است و او از رابطه جنسی برای رسیدن به بعضی از خواسته‌های خود استفاده می‌کند) البته شاید این کار در ابتدا مفید به نظر برسد ولی اثرات تخریبی آن در آینده نزدیک تمام ابعاد زندگی آن دو را در بر خواهد گرفت.

۶- برای داشتن یک رابطه جنسی موفق باید اضطراب‌ها و ترس‌ها کنار گذاشته شود. مهم‌ترین آن‌ها ترس از بچه‌دار شدن طی رابطه جنسی است، این ترس می‌تواند به صورت کاهش یا حتی عدم لذت جنسی در زن، انزال زودرس در مرد و بسیاری مشکلات دیگر بروز کند. اینکه می‌گویند تا ازدواج کردی بچه دار شو کاملاً تحریف شده است. ابتدا باید اجازه داد وجوه مختلف ارتباطی بین زن و مرد (با چاشنی رابطه جنسی لذتبخش) آرام آرام مستحکم شود.

۷- خانم‌ها معمولاً نگران رابطه جنسی در شب زفاف هستند. مسائلی از قبیل اینکه آیا درد دارد؟ آیا خونریزی زیاد خواهد بود؟ و... لازم است آقایان بدون توجه به خرافات شب زفاف و... شب اول زندگی مشترک را به رضایت همسر خود اختصاص دهند و سعی نکنند با اجبار و اذیت اهداف خود را دنبال کنند؛ در غیر این صورت چه بسا همین بی‌توجهی عواقب وخیمی را در زندگی آینده آن‌ها پیش می‌آورد.

۸- رابطه جنسی تنوع زیادی دارد و هیچ ارتباطی «به شرط رعایت بهداشت و سلامت» آن، از نظر علمی و حتی شرعی مضر نیست. پس زن و مرد با مشورت همدیگر می‌توانند شکل‌های متفاوت ارتباطی را امتحان کنند و آن‌ها را که هر دو طرف لذت‌بخش‌تر یافتند، ادامه دهند و بقیه شکل‌ها را متوقف کنند. فهمیدن اینکه طرف مقابل از چه چیزی لذت می‌برد هنر است و زن و مرد هر چه هنرمند‌تر باشند زندگی خوب و لذتبخش‌تری خواهند داشت.

۹- کانال واژن، حفره‌ای روی هم خوابیده است که بعد از ازدواج طول و قطر آن با آلت تناسلی همسر تطابق پیدا می‌کند؛ بهتر است آقایان و خانم‌ها استرس این موضوع را از خود دور کنند و به نکات دیگر و مهم‌تر ارتباط جنسی توجه کنند.

۱۰- برعکس آقایان که معمولاً فقط از طریق نزدیکی به اوج لذت جنسی می‌رسند، خانم‌ها از طرق دیگر مثل لمس و حرف‌های همزمان عاشقانه و مانند این‌ها هم می‌توانند به لذت برسند. این موضوع را از این بابت گفتیم که آقایان مضطرب نباشند که آیا خانم هم مثل من لذت می‌برد و یا چکار کنیم که با هم به اوج برسیم (خصوصاً در اول ازدواج معمولاً این امر شدنی نیست و بتدریج صورت می‌گیرد).

۱۱- استفاده از مواد مخدر، مواد نیروزا و غیره هیچ اثر مثبتی بر روی رابطه جنسی ندارد و بسیاری از آنها در آینده، چه بسا صدمات برگشت ناپذیری را سبب خواهد شد؛ بهتر است هر مشکلی در معاشقه پیدا کردید سریعاً به پزشک خود اطلاع داده و درمان متناسب را بگیرید. رابطه جنسی را مسئله‌ای بی‌اهمیت تلقی نکنید. (زوج‌ها)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
سلام. من روزی چند بار به سایت شما سر میزنم سایت تر تمیزو مرتبیه. الان هم ساعت 12 و نیم شب و اتفاقی این نوشته رو خوندم. در واقع من تو خدمت سربازی حدود دو سال پیش بر اثر شلیك اسلحه به مریضی تینیتوس یا همون وزوز گوش دچار شدم. البته از نوع شدید. از همان زمان به بعد دیگه نه میتونم كار كنم نه درسمو بخونم. هر روز ارزوی مرگ میكنم. زیاد رفتم خواستگاری واسه ازدواج ولی دلم نیومد زندگی كسی رو خراب كنم چون وقتی نتونم یه زندگی رو بچرخونم چه فایده ای داره اخرش به طلاق میرسه... بگذریم. شاید بپرسین چرا نمیرم دنبال معالجه...تا الان چند جا دكتر خوب رفتم میگن تو ایران معالجه نمیشه و تو انحصار چند تا كشور قدرتمنده. بگذریم نمیدونم چرا این همه جا تو اینترنت اومدم اینجا نوشتم. همینجوری خواستم یه جایی درد دلمو نوشته باشم.ممنون از سایت خوبتون. من كل زندگیم 10 تا سكه طلاس با یه گوشی با یه موتور قراضه با یه خونه سه در چهار اجاره ای كه تنها زندگی میكنم مامان بابا رفتن اون دنیا. فك كنم رفتن جهنم.
كاربر
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
خیلی ناراحت شدم این موضوع رو خوندم.اما واقعا درست نبود بنویسین پدرومادرتون رفتن جهنم خدابیامرزتشون.شما میتونید جاهایی كه میتونن كمكمتون كنن برین برای گرفتن كمك برای اعزام شما به خارج ازكشور برای مداوا یا نامه بنویسین برای مسئولین.نا امیدی بودن دردی دوا نمیكنه
فرزانه
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
ممنون از این مطالب مفید
ن
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
آقا محمد انشاالله خدا به شما سلامتی دهد و مشكلاتتان حل بشه، مطمئن باشید هركس باعث نابودی زندگی شما شده باشه سزای عملشو خواهد دید
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
بسیار مبتدی و ساده بود. اینگونه مقاله ها فاقد بار علمی هستند
به محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۱
۰
۰
نا امید نباشید و برید یه زندگی تازه رو شروع كنید ازدواج رو شروع این تغییر قرار دهید. در مورد دارایی كه ذكر كردید باید بگم من كارشناسی ارشد دارم و هنوز هیچ كدوم از دارایی های شما رو ندارم.
مطابق میلتون خانم انتخاب كنید و اگر مطابق خواسته هاتون نتونستید، كسی رو انتخاب كنید كه نزدیكترین باشه و در ادامه تمام تلاشتون رو بكارببندید تا زندگی رو اونطور كه دوست دارید بسازید. زندگی استفان هافكینك رو هم بخونید تا امیدوار تر بشید.
پدر مادرتون كه خدا رحمتشون كنه ایشالا بهشت باشند نه جهنم. برا شون دعا كنید لطفا
بهرامی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
۰
۰
یه موقع پدر و مادرها یه كارایی می كنن به نفع خودشون و به ضرر بچه ها و همچین خودشون رو به كوچه علی چپ می زنند كه انگار اون بچه اصلا هیچ نیازی نداره و فقط خودشون نیاز داشتن . واقعا این قبیل پدر و مادرایی كه به فكر آینده بچه هاشون نیستن رو خدا نیامرزه .
مرضیه
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۲
۰
۰
برادر عزیزم محمد سلام، شما وقتی از درگاه خدا نا امید شدی دیگر دكترها كه انسان اند و از خاك چه میتونن برات انجام بدهند؟
هر اتفتقی هرقدر هم دشوار براتون پیش اومده شما سماجت كن و از خدای خودت با اصرار بخواه كه كمكت كنه، فقط از خدای خود.پیگیر درمان خودت همباش خدا تنهات نمیگذاره.

نیازمندی ها