جام جم سرا: ‌ مواد لازم- بادمجان: ۶ یا ۷ عدد، سیر: یک بوته متوسط، سبزی معطر، شامل نعنا، گشنیز و جعفری: ۶۰۰ گرم، روغن: به میزان لازم، آبغوره: دوسوم لیوان، نمک، فلفل و زردچوبه: به میزان لازم، مغز گردو: ۱۰۰ گرم.
کد خبر: ۷۶۸۰۸۷

طرز تهیه:

بادمجان‌ها را پوست گرفته و در آب و نمک به مدت دو ساعت بگذارید تا هم تلخی آنها گرفته شود و هم هنگام سرخ شدن، روغن کمتری استفاده کنید. بعد آنها را در آورده و خشک و سرخ کنید.

سبزی‌ها را هم ریز خرد و سیر را با زردچوبه و نمک و فلفل له کرده و به سبزی اضافه کنید و کمی تفت بدهید. در این مرحله با دمجان را به آن افزوده و یک لیوان آب روی آن بریزید و بگذارید پخته شود و به روغن بیفتد. بعد از این‌که پخته شد آبغوره را روی آن بریزید و بگذارید با حرارت ملایم چند دقیقه بجوشد. بادمجان‌ها را هم له کرده و به ظرف غذا برگردانید. بعد از چند جوش دیگر غذا آماده شده است. خورش ناز خاتون را در طرف مناسبی بکشید و گردو‌ها را کمی خرد کنید و روی خورش بریزید و با پلو میل بفرمایید.

(ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
سلام،ناز خاتون خورشت نیست بلكه یه نوع ترشیست كه همراه غذا سرو میشود ،بدین صورت كه بادمجانها رو كبابی كرده سپس
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۹
۰
۰
ناز خاتون یه نوع ترشیست نه خورشت بامجان هم كبابی میشه
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۰
۰
۰
نازخاتون كه این نیست
اول بادمجان كبابی میشه بعد پوست شده و كامل چرخ و یكدست شده - بستگی به ذائقه ریز چرخ میشه یا درشت و با آبغوره تازه و سبزی های كوهی معطر مثل آویشن و نعنا و ...(سبزیجات كاملا بصورت دلخواه است )و جعفری و گشنیز ؛ اناریجه و زولنگ ( دو نوع سبزی كوهی شمال - مازندران - گیلان - ) سبزیها بر حسب ذائقه و طعم خوش و موجود بودن در هر منطقه استفاده می شود كه سبزی اصلی همین هاست بعد فلفل تند و دلمه تازه چرخ كرده و یا پودرشان و كمی نمك اضافه و بعنوان یك مصلح قبل غذای اصلی مصرف میشه - پیش غذا و دسر هست و كاملا سرد صرف میشه و از خانواده ترشی ها ست نه اینكه خورشت باشه
روغنی نمیخواد و راحت و خوشمزه درست میشه و در مهمانی ها با تزیین گردو كامل و غنچه تربچه و سیر پذیرایی میشه
تعجب كردم از این دستور غذایی عجیب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها