گیاهی برای درمان سرماخوردگی، گلودرد و رفع جوش صورت

پوستتان را با گل بنفشه شاداب و جوان کنید

جام جم سرا: یک پزشک عمومی با اشاره به اینکه استفاده از گل‌های تازه و له شده گل بنفشه در حمام می‌تواند موجب شادابی و جوانی پوست شود، گفت: این گیاه می‌تواند جوش‌های صورت را نیز بهبود دهد.
کد خبر: ۷۶۷۶۵۲
پوستتان را با گل بنفشه شاداب و جوان کنید

دکتر فاطمه ملکی با اشاره به اینکه گیاه بنفشه دارای خاصیت‌های ضد قارچی، ضدالتهابی و ضدعفونی است، گفت: این گیاه به رنگ بنفش تیره است و دم کرده برگ‌های این گل به جای آسپرین نیز مورد مصرف قرار می‌گیرد. استفاده از گل‌های تازه و له شده این گیاه در حمام نیز می‌تواند موجب شادابی و جوانی پوست شود.

ملکی با اشاره به اینکه براساس تحقیقات، دم کرده برگ‌های این گیاه برای رفع ناراحتی لثه، زخم دهان و تسکین درد سرطان موثر است، تصریح کرد: استفاده از این گیاه می‌تواند موجب بهبود جوش‌های صورت هم بشود. گیاه بنفشه موجب بهبود سرماخوردگی می‌شود و تصفیه کنندگی خون، درمان نقرس، آسم و زخم معده از خواص دیگر گیاه بنفشه است؛ بویژه آن‌که و استفاده آن به صورت دم کرده نقش موثری در درمان سرماخوردگی و گلو درد دارد.

وی همچنین افزود: گل بنفشه موجب کاهش قند خون و تب می‌شود و استفاده از دمنوش گل بنفشه و گیاه بابونه می‌تواند موجب زیبایی، شادابی پوست و درمان جوش صورت شود، اما مشورت با پزشک درخصوص استفاده از هر نوع گیاه دارویی الزامی است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها