جام جم سرا: ‌ سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از تایید داروی Glyxambi برای کمک به کنترل گلوکز در بیماران دیابتی نوع ۲ خبر داد.
کد خبر: ۷۶۷۰۱۵
تایید یک داروی جدید برای مبتلایان به دیابت نوع ۲

این دارو که به تازگی مورد تایید قرار گرفته برای برخی از بزرگسالان مبتلا به دیابت نوع ۲ تجویز می‌شود و همراه با رژیم غذایی سالم و ورزش به کنترل بهتر گلوکز خون کمک می‌کند. این اولین شیوه درمانی دیابتی‌ها در آمریکاست که هم بازدارنده انتقال‌دهنده سدیم گلوکز ۲ و بازدارنده دی‌پپتیدیل پپتیداز ۴ همزمان در یک قرص ترکیب می‌شوند.

همچنین «لیناگلیپتین» به این ترکیب اضافه شده که از طریق افزایش هورمون‌های کمکی به تحریک کبد برای تولید گلوکز کمتر و نیز تحریک پانکراس برای تولید انسولین بیشتر عمل می‌کند.

به گفته پزشکان، امروز جامعه پزشکی دریافته است درمان دیابت نوع ۲ از چند طریق برای کمک به کنترل گلوکز در بیماران دیابتی اهمیت دارد. داروی Glyxambi با وجود این دو ترکیب بازدارنده در آن، گزینه مناسبی برای پزشکان و بیماران دیابتی است تا گلوکز خون را کنترل کنند. در حال حاضر نیمی از مبتلایان به دیابت نوع ۲ به روش‌های توصیه‌ شده برای کنترل قند خون دسترسی ندارند و به همین دلیل شناسایی گزینه‌های درمانی جدید بیش از گذشته اهمیت دارد.

به نقل از ساینس ورلد ریپورت، بررسی انجمن دیابت آمریکا نشان می‌دهد در سال ۲۰۱۲ میلادی ۲۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در این کشور به دیابت مبتلا بوده‌اند که این بیماری در ۲۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از آنان تشخیص داده شده اما در هشت میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دیگر شناسایی نشده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها