جام جم سرا: ما انسان‌ها در زندگی اولویت‌های کاری بسیاری داریم که براحتی اولویت‌های واقعی زندگی‌مان را فراموش می‌کنیم. هر چه بیشتر پول در می‌آوریم، اشتهایمان برای کسب پول بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۷۲۹
اولویت‌های واقعی زندگی شما چیست؟

فکر می‌کنیم به پول بیشتر نیاز داریم و همین‌طور ادامه می‌دهیم تا جایی که موارد مهم زندگی‌مان را به فراموشی می‌سپاریم. موضوعاتی که می‌توانند برایمان شادی و رضایت شخصی بیشتری فراهم کنند.

روابط خانوادگی

اگر خانواده‌ای دارید، خانواده‌ای که به شما عشق می‌ورزد و از شما حمایت می‌کند، خوش‌شانس هستید.

افراد پر کار معمولا برای خانواده‌شان وقت نمی‌گذارند. آنها براحتی روزهای خوب در کنار خانواده بودن را از دست می‌دهند.

برای خود زمان ایجاد کرده و بخش مهمی از زندگی خانوادگی باشید. ایجاد تعادل بین کار و فعالیت‌های خانوادگی سخت است، اما وقتی به آن رسیدید، ارتباط‌تان با خانواده‌ بسیار قوی و محکم خواهد شد.

شریک زندگی مناسب

پیدا کردن شریک زندگی بسیار سخت است و وقتی از 9 صبح تا 5 بعدازظهر و حتی بیشتر از آن کار کنید، قضیه را سخت‌تر هم می‌کنید. افراد پر کار ممکن است خیلی آسان به این که به کسی نیازی ندارند، بیندیشند. حتی اگر می‌دانید چگونه از زندگی‌تان لذت ببرید، اما نباید تنها بمانید و باید کسی را داشته باشید که زندگی‌تان را کامل‌تر کند. بنابراین، این مقوله را از ذهن خارج نکنید و برای یافتن شریک زندگی خوب دست به کار شوید.

جریان زمان

مهارت‌های مدیریت زمان برای هر حرفه‌ای مهم است و اگر کسی می‌خواهد سبک زندگی متعادلی داشته باشد باید این مهارت‌ها را بیاموزد و برنامه‌هایش را طوری تنظیم کند که چیزی را از قلم نیندازد، اما اکثر مردم این مهارت را ندارند و نمی‌توانند تعادل مناسبی در زندگی‌شان برقرار کنند. اگر با وقت و زمان بدرستی رفتار کنید برای تفریح و سرگرمی‌هایی که شادتان می‌کنند نیز وقت خواهید داشت.

انسان دوستی

اقتصاد همیشه آن‌گونه که باید باشد، نیست. از قبل هم نبوده و نیست و نخواهد بود. هیچ‌کس انکار نمی‌کند که پول درآوردن بسیار سخت است و ما بیشتر مواقع از خودمان می‌پرسیم چرا باید به دیگران کمک کنیم. اما پاسخ خیلی ساده است: «نحوه رفتار هرکس با کسانی که زندگی سخت‌تری از او دارند، شخصیتش را معرفی می‌کند.» شما نه تنها در کمک کردن به دیگران احساس خوبی خواهید داشت بلکه موجب تغییر شرایط محیط زندگی‌تان می‌شوید. پس مراقب باشید کار زیاد شما را از این موضوع مهم زندگی غافل نکند.

اهمیت دوستی

زندگی بدون دوست هیچ لطفی ندارد. در آن صورت کسی را ندارید که با هم بگویید و بخندید و از رازهایتان صحبت کنید یا هنگام مشکلات از تجربه‌های یکدیگر بهره‌مند شوید. دوستان همچون موهبتی هستند که باید قدرشان را دانست. پس باید دوست‌های خوب‌تان را حفظ کنید و برای گذراندن زمانی با آنها وقت کافی اختصاص دهید. همه می‌دانند که زندگی در این دنیای مدرن چقدر پرمشغله است و هر گاه برای دوستتان وقت گذاشتید به او می‌گویید که چقدر برایشان اهمیت قائل هستید. گاهی اوقات دوستی درست مانند روشن‌ترین شمع در تاریک‌ترین روزهای زندگی هر فرد است.

رشد فردی

هر روز زندگی پر از تجربه‌های تازه است و باید بدانید که نباید با کار زیاد از رشد شخصی‌تان غافل شوید. باید زمان‌هایی را برای یادگیری مهارت‌های تازه بگذارید و دانش‌تان را از زندگی افزایش دهید. با یادگرفتن موضوعات نو علاوه بر این‌که پویایی‌تان حفظ می‌شود، می‌توانید افق دیدتان را نیز افزایش دهید. همچنین هر مهارتی دیر یا زود در موقعیتی خاص بویژه در محل کارتان، مفید و حتی ضروری جلوه می‌کند.

ورزش و تغذیه مناسب

بدن علاوه بر ورزش ذهنی به ورزش فیزیکی نیز احتیاج دارد. وقتی کارتان زیاد باشد براحتی این مساله را فراموش می‌کنید. البته قرار نیست ورزش را به صورت حرفه‌ای دنبال کنید، اما باید برای سالم نگهداشتن بدنتان به طور منظم ورزش کنید. این کار را برای مدتی انجام دهید و می‌بینید که چقدر زود به آن عادت کرده و به یک تفریح و سرگرمی تبدیل می‌شود. همچنین کسانی که شغل‌شان بشدت گرفتارشان کرده است، رو به خوردن غذاهای آماده و اغلب مضر می‌آورند. اگر به این روش ادامه دهید خیلی زود از پا در می‌آیید. تغذیه صحیح را از یاد نبرید.

ماجراجویی

آیا بخشی از هدف زندگی تفریح و لذت بردن از آن نیست؟ به یاد داشته باشید سفر کردن، خواندن و در موقعیت‌های جدید بودن بسیار لذتبخش است. از تجربه‌های جدید نترسید. به طور کلی افراد از این‌که از منطقه امن و آرامش‌شان خارج شوند می‌ترسند، اما اگر این کار را چند بار انجام دهید قوی‌تر و باهوش‌تر خواهید شد. همیشه به سفر بروید حتی اگر کسی همراهتان نیاید. زندگی‌تان را فقط در کار خلاصه نکنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بهاره
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
۰
۰
سلامممممم
عالی بود مرسی مطالبتون رو خیلی لازم داشتم
بازم بزارین ممنون میشم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها