جام جم سرا: ‌ معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، از ممنوعیت فروش ۳ قلم خوراکی در بوفه مدارس خبر داد و گفت: ۵ هزار نفر مسئول نظارت بر بوفه مدارس شده‌اند.
کد خبر: ۷۶۱۹۰۱
توزیع و فروش ۳ نوع خوراکی در بوفه مدارس ممنوع شد

مهرزاد حمیدی درباره جزییات تفاهمنامه این معاوت با وزارت بهداشت اظهار کرد: تفاهم نامه‌ای دربارهٔ امنیت غذایی دانش آموزان با وزارت بهداشت درمان و آموزش منعقد کرده‌ایم و جلسات شواری راهبردی با حضور معاونان هر دو وزارتخانه برگزار شده است.

وی افزود: در فاز اول تفاهم نامه، ابلاغیه ممنوعیت ۳ قلم مواد غذایی نوشابه گازدار، سوسیس و کالباس در بوفه به مدارس ارسال شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای مدارس مروج سلامتی دستورالعمل‌هایی به استان‌ها ابلاغ شد و ۵ هزار نفر بسیج شدند تا بر بوفه مدارس نظارت داشته باشند.

وی اظهار کرد: طی یک ماه گذشته ۸۸ هزار مدرسه مورد نظارت قرار گرفت برخی از مدارس بوفه نداشتند و از آن تعداد مدرسه‌ای که دارای بوفه تغذیه بودند تنها ۲ درصد از مفاد بخشنامه تخطی کرده بودند. اگر بوفه مدرسه‌ای در سراسر کشور مواد غذایی ممنوعه را توزیع کند تخطی کرده است و با آن برخورد می‌شود. همچنین بخش بهداشت روستا‌ها با کمک تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف شده‌اند برای نظارت بوفه تغذیه به مدارس سر بزنند.

او از کمپین تبلیغاتی تغذیه سالم خبر داد و گفت: تغذیه سالم یک مقوله فرهنگی است فقط نباید به بخشنامه‌ها اکتفا کرد و تابلوهایی برای آموزش بوفه داران در داخل بوفه‌ها نصب خواهیم کرد و یک تابلو هم برای آموزش دانش آموزان در بیرون از بوفه نصب می‌شود تا دانش آموزان از تغذیه‌های سالم و ناسالم آگاهی داشته باشند. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نفس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
این خوراكی ها رو از بوفه ی مدارس ممنوع كنند فایده ای ندارد چون بچه ها بیرون از مدرسه ها خریداری میكنند،باید كلا خوردن اینجور خوراكی ها رو در مدارس ممنوع كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها