چم‌و‌خم‌ها و دردسرهای خرید با کودکان

مامان من اینو می‌خوام، مامان من اونو می‌خوام!

جام جم سرا: برای خرید فرزندتان را هم همراه خود می‌برید. وارد سوپر مارکت که می‌شوید چشمش به هر خوراکی‌ای که می‌افتد، دلش می‌خواهد و برای خرید آن به شما اصرار می‌کند. به مرکز خرید لباس می‌روید پایش را به زمین می‌کوبد که فلان لباس را می‌خواهد و باید برایش بخرید. کلافه‌تان کرده است تا حدی که نمی‌دانید باید چکار کنید و فکر می‌کنید اگر چیزهایی که دوست دارد برایش بخرید آرام می‌شود.
کد خبر: ۷۵۹۸۸۶
مامان من اینو می‌خوام، مامان من اونو می‌خوام!

اگر به هر دلیلی کودکتان هم در خرید همراه‌تان است باید چند نکته را رعایت کنید:


* بهتر است حتما قبل از بیرون رفتن از منزل کودکتان را سیر کنید. مثلا تلاش کنید بعد از صرف وعده‌های غذایی بیرون بروید یا اینکه حتما غذای کاملی به او بدهید تا احساس گرسنگی نکند. شکلات و یک آبمیوه کوچک برای خریدهای طولانی همراه خودتان داشته باشید تا اگر اصراری برای تهیه خوراکی در بین راه داشت، بتوانید به نیازش پاسخ بدهید.



* اگر کودکتان مدام اصرار می‌کند که فلان وسیله را می‌خواهد شما نباید فوری راضی شوید و دست به خرید بزنید این گونه او با خودش فکر می‌کند که راهش را یاد گرفته و اگر برای چیزی گریه یا اصرار کند می‌تواند به خواسته‌اش برسد.
راه درست این است که شما برای کودکتان توضیح بدهید که مثلا فلان چیز خیلی گران است و در حال حاضر نمی‌توانید آن را برایش بخرید و خودتان هم خیلی از این بابت ناراحتید. صداقت شما به کودک کمک می‌کند تا دست از پافشاری بردارد.

* از طرف دیگر بهتر است نیازهای کودکتان را به طور مشخص دسته بندی کنید مثلا دسته اول، نیازهای «غیر مهم و غیر ضروری»، دسته دوم نیازهای «ضروری و مهم» و دسته سوم نیازهای «مهم و غیر ضروری». حالا برای هر خواسته‌اش می‌توانید راهنمایی‌اش کنید که فلان وسیله را نیاز ندارد و مورد استفاده‌اش نخواهد بود.
تأمین نیازهای غیرضروری و مهم را می‌توانید بنا به صلاح و تشخیص خودتان به تعویق بیندازید. البته به خاطر داشته باشید که حتما باید زمانی را برای تأمین نیازهای ضروری و مهمش اختصاص دهید. حتی گاهی اجازه بدهید برای تقویت مهارت خرید، خودش از بین یک سری محصولاتی که شما تعیین کرده‌اید دست به انتخاب بزند.
همه این‌ها بستگی به این دارد که خود و همسرتان در خرید چگونه رفتار می‌کنید اگر خودتان مدام در حال خرید غیر ضروری هستید از فرزندتان هم نمی‌توانید انتظار دیگری داشته باشید.

* سعی کنید با همسرتان هماهنگ باشید، اختلاف نظر بین شما می‌تواند باعث سردرگمی کودک شود. اگر همسرتان می‌گوید فعلا این وسیله را برای کودک نخریم جایی دور از کودک با هم به توافق برسید و بعد تصمیم قطعیتان را به او اعلام کنید.
اگر کودک حس کند مادرش همیشه با همه خرید‌ها موافق است اما پدرش مخالفت می‌کند، حس بدی در او ایجاد می‌شود و ممکن است بعد از این بیشتر برای تأمین شدن خواسته‌هایش، لجبازی کند. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها