آموزش مصور ساخت کاردستی

هنرنمایی با رول دستمال کاغذی [+عکس]

جام جم سرا: شاید تصور اینکه بتوان با یخ، جاشمعی درست کرد کمی عجیب و دور از ذهن باشد، اما با کمی خلاقیت و صبوری می‌توانید جاشمعی‌هایی زیبا درست کنید و از تضاد آب و آتش، بویژه در این روزهای زمستانی لذت ببرید. راه و روش ساخت آن را از زبان و با تصاویر ارسالی یکی از خوانندگان پروپا قرصمان، در ادامه بخوانید و ببینید و بیاموزید. یادتان باشد اگر شما هم هنری دارید، می‌توانید آن را از طریق جام جم سرا به دیگران بیاموزد. برایمان بفرستید تا با نام خودتان منتشر کنیم.
کد خبر: ۷۵۹۵۵۶
راحت و آسان، جاشمعی یخی بسازید [+عکس]

وسایل مورد نیاز:

* مقداری آب
* مقداری اکلیل
* دو عدد لیوان یک بار مصرف، در دو اندازه کوچک و بزرگ ( اگر اندازه لیوان کوچک‌تر، یک‌سوم لیوان بزرگ‌تر باشد، قالبی که می‌سازید ضخیم‌تر خواهد شد و هنگام جداسازی یخ از آن، نمی‌شکند؛ افزون بر این قالب یخ هم دیرتر آب می‌شود. همچنین بهتر است لیوان‌ها ترجیحاً پلاستیکی یا از جنس فوم باشد تا نیازی به تمیزکاری بعدی نداشته باشد)
* مقداری سنگ‌ریزه
* نوارچسب


طریقه ساخت:

ابتدا لیوان بزرگ‌تر را تا نصف از آب پر کنید. بعد مقداری اکلیل به آن اضافه کنید تا اکلیل در آب پخش شود (خاصیت اکلیل طوری است که خیلی پخش نمی‌شود و در سطح می‌ماند؛ همچنین باید یادآور شد که اکلیل صرفاً جهت زیباتر شدن قالب یخ است و شما می‌توانید جاشمعی یخی را بدون اکلیل هم درست کنید).
اکنون، لیوان کوچک‌تر را داخل لیوان بزرگ‌تر قرار دهید و برای اینکه لیوان بالا نیاید داخل آن چند عدد سنگ‌ریزه بریزید. برای تثبیت جای آن نیز از چسب نواری کمک بگیرید و سطح آن را با نوار چسب به لبه لیوان دیگر بچسبانید.
لیوان را در فریز بگذارید تا محتویات آن یخ بزند.
پس از یخ زدن آب و اکلیل، آن را از فریزر درآورید و برای جداسازی هر دو لیوان یخ‌زده از یکدیگر، اجازه دهید مدتی لیوان‌ها در دمای اتاق بماند. لیوان داخلی را بیرون بکشید و قالب جاشمعی یخ را از لیوان بیرونی جدا کنید.
حالا می‌توانید شمع‌ها را روشن کرده و داخل جاشمعی یخی بگذارید و از تماشای درخشش نور آن درون یخ‌ها لذت ببرید.


(متن و عکس: زهرا فرخی از همدان/خواننده جام جم سرا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
راضیه
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
۰
۰
سلام . خیلی خوب بود....كارهایمان را چگونه بفرستیم؟
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
۰
۰
ممنونم جام جم سرای عزیز كه این كار من رو منتشر كردید.
فرانك
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۴
۰
۰
چه با سلیقه ....شمع تو برف . دستتان درد نكنه زهرا خانم

نیازمندی ها