جام جم سرا: معمولا همه ما تا زمانی که دچار درد یا ورم در بدنمان بخصوص در نواحی مفصلی نشویم، به فکر مراقبت از مفصل‌ها نمی‌افتیم. اما نکات مراقبتی و محافظتی بدون دردسر و آسانی برای حفظ سلامت مفصل‌ها وجود دارد که با رعایت آن‌ها می‌توان سلامت خود را افزایش داد.
کد خبر: ۷۵۷۳۸۸
توصیه‌های کوتاه برای حفظ مفصل‌های بدن

برای حرکت راحت، مفصل‌ها باید سالم باشد؛ عملکرد صحیح غضروف به دلیل وجود مایع سینوویال (Sinovial) در مفصل‌هاست اما برخی عوامل مانند افزایش سن، آسیب دیدگی و مشکلات دیگر می‌تواند به فرسودگی مفصل‌ها منجر شود. برخی از نکاتی که لازم است مراعات شوند در ذیل به کوتاهی بیان شده است.


حفظ وزن سالم: از آنجا که مفصل‌های زانو، لگن و کمر باید وزن بدن را تحمل کند، برای کاهش فشار روی مفصل‌ها نیاز به کم کردن وزن است.


ورزش: ورزش‌های تقویتی، هوازی و انعطاف پذیر می‌تواند برای مفصل‌ها مفید باشد.


ساخت عضلات قوی: عضلات در اطراف مفصل‌ها از مفصل‌ها محافظت می‌کند. بنابراین از طریق ورزش سعی کنید عضله سازی کنید.


تغییرات غذایی: میوه و سبزی‌های ارگانیک را جایگزین غذاهای فرآوری شده و حاوی مواد نگه دارنده، کنید. افزایش اسیداوریک علت شایع درد مفصل است که می‌تواند به نقرس منجر شود.


حالت مناسب بدن: برای اینکه فشاری روی استخوان‌ها و عضلات وارد نشود، حالت درست بدن را حفظ کنید. با حفظ حالت درست بدن، شانه، لگن و زانو فشار کمتری را تحمل می‌کند.


مراجعه به پزشک: به محض اینکه دچار درد غیرعادی یا ورم در مفصل‌ها شدید به پزشک مراجعه کنید. تشخیص به موقع می‌تواند خیلی مفید باشد.


از مفصل‌ها محافظت کنید: از مفصل‌ها مراقبت کنید به ویژه اگر به طور منظم فعالیت‌های جسمی انجام می‌دهید. افرادی که مشاغل سنگین یا کارهای فیزیکی سنگین انجام می‌دهند باید مراقب مفصل‌های خود باشند. (خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها