ابتکار یک گردانندۀ تور گردشگری برای افزایش اعتماد به نفس دختر‌ها

عروسی تکنفرۀ دخترها در ژاپن

جام جم سرا: یک آژانس مسافرتی در کیوتوی ژاپن، به منظور افزایش اعتماد به نفس در دختران مجرد، سازماندهی مراسم عروسی برای این زنان را آغاز کرده است.
کد خبر: ۷۵۲۹۰۸
عروسی تکنفرۀ دخترها در ژاپن

تور دو روزهٔ «عروسی یک‌نفری» گردشگری سرکا، شامل انتخاب لباس شب ویژه، دسته‌ گل و آرایش مو، لیموزین، اقامت در هتل و یک آلبوم عکس یادگاری است.

به نقل از بی‌بی سی، توموئه ساوانو، یکی از اولین کسانی که این «ازدواج یک‌نفری» را امتحان کرده است، می‌گوید: «این امکانات حس اعتماد‌ به‌ نفس مرا افزایش داد... تاثیر آن برابر با یک تجربهٔ فوق‌العاده مثل بازدید از یک دژ میراث جهانی بود».

از ماه مه که این خدمات ارائه شده است حدود ۳۰ زن از سراسر ژاپن «عروس یک‌نفری» شده‌اند. به گفته مسئولان آژانس گردشگری سرکا، تقریباً نیمی از آنان زنان سابقاً مزدوجی بوده‌اند که یا مراسم عروسی نداشته‌اند یا از تجربهٔ آن راضی نبوده‌اند. یوکیکو اینوئه، رئیس این شرکت می‌گوید که او این امکانات را «برای تشویق زنان به داشتن احساسات مثبت در مورد خود» ایجاد کرده است اما اذغان می‌کند «برخی گفته‌اند که استفاده از آن می‌تواند آن‌ها را تنها، بدبخت و غمگین کند.»

تایمز ژاپن، بتازگی در گزارشی نوشته است: «در سراسر کشور، ژاپنی‌های زیادی به دلیل سالخوردگی، شهرنشینی، گذشتن از سن ازدواج و افزایش میزان طلاق تنها زندگی می‌کنند.»
این نشریه، از موسسه ملی جمعیت و تحقیقات امنیت اجتماعی ژاپن نقل کرده که انتظار می‌رود جمعیت کشور تا سال ۲۰۶۰ بین ۲۶ تا ۳۸٪ کاهش یابد. (خبرآنلاین)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
خود گول زنی یا اعتماد به نفس؟!
ادینه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
احتمالا پشتش یك بازار تجارتی است
مهرنوش
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۰
۰
عاقبت ما هم همینه.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها