دانستنی‌هایی درباره یک غذای چرب و چیلی ایرانی

میزان کالری، فواید و مضرات کله و پاچه

جام جم سرا: به گفته یک متخصص تغذیه، کله و پاچه یک منبع غذایی است که چربی بسیار بالایی دارد و نه تنها غذای مفیدی به شمار نمی‌رود بلکه بسیار هم مضر است.
کد خبر: ۷۵۲۸۴۰
میزان کالری، فواید و مضرات کله و پاچه

دکتر خدیجه رحمانی گفت: تمامی اعضای موجود در یک دست کله پاچه از کالری و چربی زیادی برخوردار است به عنوان مثال چربی موجود در چشم از نوع چربی ترانس است و اصلا مناسب برای بدن نیست. مغز نیز کلسترول بسیار بالایی دارد به طوریکه هر یک مغز معدل ۸ زرده تخم مرغ کلسترول دارد و کسانی که چربی خون بالایی دارند به هیچ عنوان مجاز به استفاده نیستند.

وی با اشاره به اینکه تنها قسمت‌های بناگوش، زبان و پاچه دارای گوشت است و باید با میزان واحد گوشت مورد نیاز روزانه تنظیم شود افزود: بر اساس هرم غذایی، زبان معادل ۳ واحد گوشت است و نیاز روزانه بدن نیز‌‌ همان ۳ واحد گوشت می‌باشد در حالیکه در یک دست کله پاچه هم زبان معادل ۳ واحد گوشت است و هم اینکه هر پاچه نیز معادل ۲ واحد گوشت به حساب می‌آید بنابراین از نظر میزان واحد گوشت روزانه برای بدن بیشتر می‌شود.
دکتر رحمانی تصریح کرد: به طور کلی هر ۱۰۰ گرم کله پاچه حدود ۳۰۰ کالری دارد بنابراین افرادی که اضافه وزن دارند یا کسانی که دچار بیماری قلبی هستند و حتی افرادی که کلسترول خونشان بالاست اصلا مجاز به استفاده نیستند.
وی توصیه کرد: کله پاچه را از بیرون تهیه نکنید و سعی کنید خودتان آن را تمیز کرد، طبخ کنید. بگذارید ۱۲ ساعت کامل بپزد و پس از سرد شدن چربی روی آن را کامل جدا کنید.

او همچنین خاطرنشان کرد: کسانی که هیچ بیماری ندارند و کلسترول پایینی دارند می‌توانند ماهی یک بار آن را استفاده کنند و چنانچه کله پاچه را به عنوان وعده صبحانه مصرف می‌کنند در وعده ناهار باید از یک غذای گیاهی سبک استفاده کنند. (باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
ماینا
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
۱
۶
بگو بریم بمیریم دیگه..............مگه میشه كله پاچه نخورد
دیبا
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۳
۰
۱
من وهمسرم امروز یك دست كله پاچه خوردیم .فكر كنم تا شب اشتهای خوردن هیچ غذایی نداشته باشیم. خیلی غذای سنگینیه
محمد
United States
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
۰
۰
با اینكه كله پاچه غذای لذیذی هست ولی به نظر من بهتره دیر به دیر مصرف بشه.
تپل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۳
۳
من قبل هر روز یك پرس كله پاچه میخوردم.كلی وزن اضافه كرده بودم چون با نوشابه میخوردم.اما الان خیلی كم مثلا ماهی یك بار میخورم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۹
۰
۴
ماهی یه بارمیخوری کمه؟

نیازمندی ها