معاون برنامه‌ریزی معاونت امورزنان:

آسیب‌های زنان به صورت منطقه‌ای ریشه‌یابی می‌شود

جام جم سرا: معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان وخانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به استخراج آمار وضعیت زنان در نقاط مختلف کشور گفت: قرار است درگام بعدی درنقاط مختلف کشور، آسیب‌های حوزه زنان ریشه‌یابی شود، چراکه ریشه‌یابی مساله، دربرنامه‌ریزی صحیح برای حل آن بسیارموثراست.
کد خبر: ۷۵۲۵۸۰
آسیب‌های زنان به صورت منطقه‌ای ریشه‌یابی می‌شود

دکتر اطهره نژادی اظهارکرد: با پایان یافتن پروژه نقشه‌سازی پلی‌گون‌های آسیب، اکنون تمام اطلاعات مربوط به وضعیت زنان را براساس شاخص‌های گوناگون در استان‌های مختلف داریم و این اطلاعات در برنامه‌ریزی‌ها بسیار موثر است. اگر به حوزه زنان نگاه سیستمی نداشته باشیم و پایداری را در برنامه‌های مربوط به آن لحاظ نکنیم به مراتب آسیب‌های بیشتری می‌بینیم. بنابراین برای هر برنامه‌ای دراین حوزه ابتدا باید وقت کافی برای شناخت موضوع وپژوهش درباره آن بگذاریم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای تثبیت جایگاه زنان در دستگاه‌های اجرایی گفت: در این باره جلسات مختلفی با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌ انسانی رییس جمهور برگزار کردیم و دلایل لغو بخشنامه‌های قبلی و راه‌های احیای ساختار زنان مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان وخانواده نهاد ریاست جمهوری، درحال حاضر تعدادی ازمشاوران اموربانوان با این پست در دستگاه محل خدمت خود فعالیت می‌کنند. بنابراین ساختارامور زنان به طور کامل لغو نشده و وجود چنین ساختاری در دستگاه به تعریف جایگاه امور زنان درخود دستگاه‌ و نگاه مسئولان دستگاه به جایگاه و نقش زن در توسعه انسانی کشور بستگی دارد.

نژادی اضافه کرد: معاونت توسعه مدیریت وسرمایه انسانی ریاست جمهوری به ما قول داده است اگر دستگاهی درون سازمان خود، ساختارش را اصلاح کند و پست جدیدی را مطالبه نکند. از این اصلاح ساختار در جهت ایجاد تشکیلات مربوط به زنان و خانواده حمایت خواهد کرد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امورزنان وخانواده نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه موفقیت یک فرآیند برنامه‌ریزی، بستگی به پیگیری همه جانبه آن دارد، اظهارکرد: وقتی ما نتیجه مذاکرات با معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری را به مشاوران اعلام می‌کنیم، انتظارداریم که مشاوران اموربانوان نیز با جدیت تمام دردستگاه‌های خود، ضرورت وجود ساختار زنان را تبیین کنند.

نژادی تاکید کرد: ساختارامورزنان دستگاه‌ها تنها برای حمایت از زنان شاغل آن دستگاه نیست، بلکه برای زمینه سازی توجه بیشتر برنامه ریزان دستگاهی به نیازهای مخاطبان زن دستگاه است. مخاطبانی که گاهی به فراموشی سپرده می‌شوند و یا حداقل به اندازه کافی به آن‌ها و نیاز‌هایشان توجه نمی‌شود.

وی افزود: حساسیت‌های حوزه زنان خاص است و نیاز به ظرافت‌های برنامه‌ریزی دقیق و همه‌جانبه‌نگری دارد که بتوان با توجه به همه اصول و معیارهای جامعه اسلامی، شکاف بهره‌مندی زنان و مردان را از توسعه کشور کمتر کرد و برنامه‌ها را به سمت تحقق توسعه متوازن و پایدار پیش برد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری درباره ضرورت وجود سازوکار مشخص برای مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها گفت: تاثیرگذاری مشاوران امور بانوان دربرنامه‌های دستگاه‌ها به دو مسئله بر می‌گردد. یک جنبه، تخصص و مهارت ارتباط موثر مشاوران است و جنبه دیگر ایجاد فضای حضور موثر این مشاوران در جلسات تصمیمگیری دستگاهی است و چنانچه در هر یک از این موارد مشکل داشته باشیم، نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود.

نژادی با بیان اینکه نگاه ما به امور زنان نگاه توانمندسازی است تا حمایتی، برضرورت حضور و مشارکت زنان در فرایند توسعه کشور اشاره کرد و گفت: همکاری و هم افزایی نیروی انسانی جامعه، پیام آور امکان دستیابی به توسعه پایدار است و چنانچه نتوانیم زمینه حضور متناسب و درخور زنان در فرایند توسعه را فراهم آوریم در حقیقت جامعه را از همکاری بخش عظیمی از نیروی انسانی محروم ساخته‌ایم و این نه به نفع زنان و نه به منفعت جامعه است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها